شماره روزنامه ۶۰۴۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۶۰۱۱

  • بازیافت؛ دوربرگردان آلایندگی

    بازار جهانی بازیافت تحت‌تاثیر تعدادی از محرک‌هاست. افزایش آگاهی و مقررات یکی از محرک‌های کلیدی است که بر روی خدمات بازیافت زباله تاثیر مستقیم دارد. گزارش تحقیقاتی بازار خدمات بازیافت زباله بر اساس بخش‌ها و مناطق مختلف نشان می‌دهد که خدمات بازیافت زباله از ۵۸.۵۳‌میلیارد دلار در سال‌۲۰۲۳ به ۶۲.۲۲‌میلیارد دلار در سال‌۲۰۲۴ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۶.۳‌درصد رسیده‌است.
  • تفکیک؛ الفبای مدیریت زباله

    دنیای اقتصاد: طبقه‌‌‌‌بندی زباله، مدیریت زباله را با رتبه‌‌‌‌بندی اقدامات از بیشترین تا کمترین گزینه سازگار با محیط‌زیست هدایت می‌کند و هدف آن حفظ منابع، شناسایی و افزایش کارآیی منابع و کاهش اثرات زیست‌محیطی است.
  • توسعه صنعتی، حفاظت از محیط‌زیست یا هر دو؟

    دکتر فاطمه بابالو/دکترای زیست‌شناسی و روزنامه‌نگار
    با توجه به رشد ایران در جهت صنعتی‌‌‌‌‌شدن و افزایش آلاینده‌‌‌‌‌های زیست‌محیطی، توجه بیش از پیش به حفاظت از محیط‌زیست باید در اولویت برنامه‌های توسعه قرار گیرد. موضوعی که مدت‌هاست در حاشیه قرار داشته و به آن رسیدگی نشده‌است. حفاظت از محیط‌زیست آینده حیات بشری را تعیین خواهد کرد، این واقعیتی است که شاید یکی از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌رو به‌شمار رود، حتی از ریسک‌های امنیتی و ژئوپلیتیک نیز بعضا خطرناکتر است. این نکته قابل‌توجهی است که یکی از ارکان انقلاب چهارم صنعتی را تشکیل داده و رفتار امروز بشر در حوزه صنعتی و مصرف، آینده مهمی را برای ساکنان این کره‌خاکی رقم خواهد زد. به‌علاوه باید به این نکته توجه کرد که صنعتی‌شدن کشورهای موسوم به جهان‌سوم از جمله ایران، مستلزم تخریب‌‌‌‌‌هایی از جنس زیست‌محیطی است و این واقعیتی غیر‌قابل‌انکار است، اما باید بیش از پیش تلاش کرد تا این تخریب‌‌‌‌‌ها مدیریت شده‌ باشد تا کمترین آسیب را به محیط‌زیست و طبیعت وارد کند و حتی‌‌‌‌‌المقدور این آسیب‌ها را به صفر متمایل کند.
  • محیط‌زیست یکی از ارکان امنیت ملی محسوب می‌شود

    فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور صبح چهارشنبه در جشنواره تجلیل از خانه‌‌‌‌‌های برتر محیط‌زیست کشور گفت: حفظ و حراست از بستر و منابع طبیعی کشور که توسط نیروهای اجرایی محیط‌زیست انجام می‌شود را می‌توان جزئی از امنیت ملی عنوان کرد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ سرهنگ جمشید محبت‌‌‌‌‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به فرمایش مقام‌معظم رهبری مبنی‌بر اینکه «هرگونه فعالیت برای حفظ محیط‌زیست، یک فعالیت دینی و انقلابی است»، گفت: «طبق این فرموده، همه فعالان حفظ محیط‌زیست از جمله مسوولان خانه‌‌‌‌‌های محیط‌زیست کشور در حال انجام فعالیت دینی و انقلابی هستند.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر