تولید پنتوپرازول سدیم پودر در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، به مقدار ۱۴۱۵۰ کیلوگرم بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تولید کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم داشته، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. همچنین تولید فلوکستین HCL در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ به مقدار ۶۲۰۵ کیلوگرم، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹۲ درصد رشد داشته است. تولید فلووکسامین مالئات در ۶ ماه سال ۱۴۰۱، به مقدار ۲۶۰۷ کیلوگرم بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد رشد را گزارش می‌کند. همچنین تولید نالتروکسان HCL در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، به مقدار ۸۳ کیلوگرم بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۷ برابر افزایش داشته است.

در حالی که تولید پلت پنتوپرازول در کل سال ۱۴۰۰، به مقدار ۱۰۰۰ کیلوگرم بوده است، فقط در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، این مقدار با رشدی بیش از ۲۷ برابر کل تولید سال گذشته به میزان ۲۷هزارکیلوگرم رسیده است و تولید شربت اپیوم تینکچر یک درصد در مدت ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، تعداد یک میلیون و ۱۸۸ هزار بطری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد. همچنین تولید اپیوم بالک به میزان ۳۳۶ هزار لیتر رشد ۱۲ درصدی و تولید شربت متادون به تعداد یک میلیون و ۷۵۰ هزار بطری رشد ۱۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید کل آسپرین (گرید‌های مختلف) به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، به مقدار ۱۳۵۵۲۰ کیلوگرم ۲/  ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد و تولید انروفلوکساسین، به مقدار ۱۳۹۸۰ کیلوگرم و تولید پری گابالین به مقدار ۱۷۷۳ کیلوگرم بوده است که در مدت مشابه سال گذشته تولید نداشته‌ایم.

ثبت رکوردهای جدید و رشد شاخص‌‌های فروش

همچنین این شرکت با فروش ۱۴۰۰ میلیارد ریالی در شهریورماه ۱۴۰۱، ۱۰۶ درصد بودجه مصوب را محقق کرد که با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رکورد بیشترین میزان فروش را طی یک ماه در کارنامه فروش خود ثبت کرد.  اهم دستاوردهای ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ که رکوردهای فروش است بدین شرح گزارش می‌شود: شرکت تماد با فروش تجمیعی (داخلی و صادرات) ۵۹۴۷ میلیارد ریالی، رشد ۱۴ درصدی را داشته است، که تحقق ۱۰۱ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که با فروش داخلی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی، رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است. همچنین فروش داخلی ۴۱۵۴ میلیارد ریالی در بخش محصولات Semi Finished و API و تحقق ۱۰۲ درصدی بودجه مصوب، رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

با کاهش معنادار هزینه‌های بازاریابی و فروش شامل تخفیفات ریالی و کالایی و... با فروش داخلی ۸۴۶ میلیارد ریالی در بخش محصولات نهایی (Finished) تحقق ۱۳۶ درصدی بودجه مصوب و رشد ۱۰۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش داخلی در بخش شربت متادون و تنطور اپیوم (مایعات نهایی نارکوتیک)، به مبلغ ۶۴۷ میلیارد ریال، رشد ۱۳۸ درصدی فروش ناشی از بهبود عملکرد را داشته و فروش داخلی ۳۸۷۴ میلیارد ریالی در گروه محصولات Semi Finished و API غیر نارکوتیک، رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را در هر سه بخش گزارش می‌کند. در حوزه صادرات نیز طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ دستاوردهایی حاصل شد.

فروش صادراتی شش ماه اول ۱۴۰۱ به میزان ۹۴۶ میلیارد ریال محقق شده است و بازارهای جدید از جمله کشورهای کانادا، گویان، ونزوئلا، کلمبیا و برزیل در قاره آمریکا گشایش یافت. همچنین چشم‌انداز توسعه و گشایش بازارهای جدید از جمله کشورهای آسیای میانه: روسیه، قزاقستان و ارمنستان و ورود به صادرات محصولات غیر مخدر از جمله پاراستامول (Paracetamol)، سیپروفلوکساسین (Ciprofloxacin) و توسعه صادرات محصولات نهایی (Finished) از جمله برنامه‌های مهم حوزه صادرات ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ شرکت تماد است.

تماد همچنان پیشتاز در صادرات

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) یکی از شرکت‌های گروه دارویی تامین (تیپیکو)، موفق به کسب رتبه اول ارزش دلاری فروش صادراتی در میان شرکت‌های گروه هلدینگ شد. طبق کارنمای عملکردی ۶ ماهه هلدینگ دارویی تیپیکو و رتبه‌بندی شرکت‌های ماده اولیه‌ساز و محصول‌ساز، شرکت تماد در مهم‌ترین شاخص‌های صادرات دستاوردهایی را داشت و توانست همچنان در حوزه صادرات پیشتاز باشد. همچنین شرکت تماد موفق به کسب رتبه اول شرکت ماده اولیه‌ساز از نظر ارزش دلاری فروش صادراتی، رتبه اول از نظر کشورگشایی با تعداد ۱۳ کشور فعال مقصد صادراتی و گشایش دو بازار جدید صادراتی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ شد.

تماد، تنها شرکت هلدینگ دارویی تیپیکو است که در چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فارمکس ۲۰۲۲ موفق به دریافت جایزه شرکت برتر در حوزه صادرات در بخش API AWARDS شده است. با وجود موانع و تحریم‌های ظالمانه، مشکل LC و تبادلات مالی و بانکی، موانع تامین مواد اولیه و حمل و نقل، شرکت تماد موفق شد در مناقصه بین‌المللی تندر کدئین فسفات کشور هندوستان در ۴ سال متوالی برنده شده و این محصول را به میزان ۶۰ تن صادر کند که از این میزان ۵/  ۱۶ تن در سال جاری صادر شده است. چشم‌انداز توسعه و گشایش بازارهای جدید از جمله کشورهای آسیای میانه: روسیه، قزاقستان و ارمنستان و توسعه صادرات محصولات غیرمخدر از جمله پاراستامول (Paracetamol)، سیپروفلوکساسین (Ciprofloxacin) و گسترش حوزه صادرات محصولات نهایی (Finished) از جمله برنامه‌های مهم حوزه صادرات شرکت تماد در ۶ ماه دوم سال جاری است.