گروه مسکن- لیلا درخشان: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام به راه‌اندازی کمیته هماهنگی و راهبردی طرح جامع و طرح‌های تفصیلی مناطق ۲۲ گانه تهران کرده است. قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مردم با مدیران ارشد شهرداری تهران از طریق تلفن ۱۸۸۸، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با دنیای‌اقتصاد با اعلام این خبر گفت: طرح جامع بعد از طی یک پروسه کارشناسی و پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی توسط معاون وزیر مسکن و دبیر شورای عالی شهرسازی به شهرداری تهران ابلاغ شد که خوشبختانه شهردار تهران پس از این اتفاق اصل آن مصوبه را به همه معاونان و شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران جهت اجرای مقدمات آن ابلاغ کرد.

عبادا... فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز طرح جامع تهران تهیه همزمان این طرح با طرح تفصیلی توسط مشاوران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران است که این مشاوران هم اینک مشغول تهیه نقشه‌های یک دو هزارم هستند که پس از تصویب کمیسیون ماده ۵ جهت اجرا به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ خواهد شد. این مقام مسوول افزود: در همین حال با راه‌اندازی کمیته هماهنگی و راهبردی طرح جامع و طرح‌های تفصیلی مناطق ۲۲گانه در حوزه معاونت شهرسازی شهرداری تهران، تطبیق نقشه‌های یک دو هزارم براساس ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی پیوسته در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد مبنی‌بر مزایای استفاده از طرح جامع در شهر تهران گفت: با تصویب طرح جامع این طرح حکم قانون را پیدا کرده است و به عنوان طرحی فرادست حکم ضوابط قابل‌عمل را در شهر دارد. فتح‌اللهی اظهار داشت: اساسا رویکرد طرح جامع نسبت به روند توسعه تهران رویکردی کاملا انبساطی است و نسبت به تحقق جمعیت‌پذیری شهر تهران با توجه به هدف‌گذاری این طرح دارای مقررات و انضباط خاصی است که در چارچوب نقشه یک دو هزارم این ضوابط به مناطق ۲۲گانه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد. وی افزود: البته پیش از این تهیه ضوابط نقشه‌های یک هزارم به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده بود، اما در هر حال تا نقشه‌های یک دو هزارم به تصویب نرسیده، اجرای نقشه‌های یک هزارم نیز میسر نخواهد بود.