سال گذشته از ۲۴ اردیبهشت ماه، درج قیمت خرید و اجاره از آگهی‌های ملکی سایت‌های دیوار و شیپور حذف شد و این امر باعث کاهش شدید در تعداد آگهی‌های درج شده در این پلت‌فرم‌ها شد. به گونه‌ای که تعداد آگهی‌ها در روز بعد از اعمال ممنوعیت از ۲۵ هزار آگهی به کمتر از ۳۵۰۰ آگهی رسید و این افت تعداد تا ۱۲ مرداد و پایان این ممنوعیت ادامه داشت.

نمودارهای قیمتی ارائه شده ملک رادار از اعداد ثبت شده در آگهی‌های فروش و اجاره پیش و پس از این دوران نشان می‌دهند که ممنوعیت درج قیمت، تاثیری در افزایش قیمت فروش و اجاره املاک در تهران نداشته و تنها باعث مخدوش شدن نمودار قیمتی شده است. 

در همین حال آمارهای بانک مرکزی از معاملات مسکن انجام شده در تهران نشان می‌دهد اتفاقا در همان دوران ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌ها، شاهد افزایش شدید قیمت هر متر مربع ملک در تهران بوده‌ایم. به گونه‌ای که قیمت هر متر مربع ملک در تهران در اواسط تابستان تا بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا رفته و در شهریور ماه دوباره به سطح قیمتی اردیبهشت بازگشته است. از آنجا که قیمت معاملات مسکن با تاخیر زمانی از قیمت‌های درج شده در آگهی‌ها تاثیر می‌گیرد، در ماه‌های بعد از آبان، شاهد افزایش قیمت‌ها در معاملات هستیم. همچنین روند انجام معاملات در این دوران، به‌صورت مستمر کاهش داشته که می‌تواند ناشی از ورود بازار مسکن به رکود باشد. 

اکنون و در حالی که اعلام شده است قیمت اجاره مسکن در تهران ۳۰ درصد افزایش یافته است، سایت‌های مختلف از انتشار قیمت آگهی‌های ملکی منع شده‌اند، هرچند به نظر نمی‌رسد این ممنوعیت، تاثیری در افزایش قیمت‌ها داشته باشد و با آغاز فصل تابستان و اوج‌گیری نقل‌وانتقالات، تنها شفافیت در بازار از بین می‌رود.