پای ظریف به صحن مجلس باز شد/ زلفی‌گل علاقه ویژه‌ای به آقای خاتمی دارد

 در جلسه علنی نوبت صبح روز سه شنبه (۲ شهریور) و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، علی یزدیخواه نماینده تهران در مخالفت با زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم گفت: دو وزیری که سهم فرهنگ کشور است، در کابینه سیزدهم از کارنامه، برنامه و تجربه خوبی برخوردار نیستند. وزارت علوم را هم به شخصیتی مانند «زلفی گل» واگذار کردند که محدوده تجربه و عملش دانشگاه همدان با حضور دو تا سه هزار دانشجو بوده است.

وی اظهار داشت: در صورت رأی اعتماد به وی در روز اول کاری، شوراهایی روبرویش صف می بندند که باید در مورد همه آنها برنامه داشته باشد. کار فشرده و سنگینی پیش رو دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در برنامه های او افق و دکترینی برای پیشرفت آموزش عالی وجود ندارد. تحول در علوم انسانی یکی از افق های مهم جمهوری اسلامی است، اما زلفی گل هیچ برنامه ای برای تحول در علوم انسانی ندارد.

یزدیخواه با بیان اینکه در حوزه کنکور و مافیای آن برنامه شفافی ارائه نشده است، اظهار داشت: علیرغم اینکه مجلس در این خصوص مصوباتی داشته است.

وی اضافه کرد: می گویند زلفی گل با دولت فعلی هماهنگ است. سوال مطرح است که در این ۸سال که اساتید انقلابی با فشارهای شدید مواجه بودند، هیچ جمله انتقادی از وی در حمایت از اساتید انقلابی نشنیدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در مورد مهاجرت نخبگان به خبرگزاری مهر مصاحبه دادند که آنها می توانند به دهکده جهانی نخبگان مهاجرت کنند. بنابراین زلفی گل انگیزه برای متقاعد کردن نخبگان برای ماندن ندارند. تفکرات زلفی گل شبیه وزیر خارجه دولت بی‌تدبیر است.

یزدیخواه با بیان اینکه زلفی گل به شعارهای انقلابی اعتقاد ندارد، تأکید کرد: مدیران باید شرح صدر بالایی داشته باشند  اما هر وقت از زلفی گل در مورد موضع اش در مورد فتنه سوال کردیم، عصبانی شد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی معتقد است که باید از همه روسای جمهور قبلی تندیس طلایی بسازیم و در پارک ها بگذاریم. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ که معین به همدان رفت زلفی گل به عنوان معاون دانشگاه به وی خیر مقدم گفت و با روی کارآمدن دولت احمدی نژاد از معاونت دانشگاه استعفا داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه زلفی گل علاقه ویژه ای به خاتمی دارد، گفت: همین الان پشت تریبون اعلام کنید که نظرتان نسبت به خاتمی چیست. بگوید که نسبت به اهالی فتنه چه نظری دارید؟

یزدیخواه ادامه داد: همین که اعلام شد زلفی گل به عنوان وزیر علوم  معرفی می شود شور و شعفی در جبهه اصلاحات پییچد که در حوزه وزارت علوم تغییر و تحولی ایجاد نخواهد شد. اگر زلفی گل به دنبال تغییر و تحول بود، دانشگاه همدان را متحول می کرد.

وی تصریح کرد: اگر فتنه ای مانند فتنه ۸۸ در دانشگاه ها ایجاد شود، آیا زلفی گل از قدرتمندی برخوردار است. اشرف بروجردی از زلفی گل حمایت کرد و علی افشاری در رادیو زمانه همه وزرای پیشنهادی را تخطئه کرده و درباره زلفی گل چیزی نگفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما به وزیری قاطع و متفکر از نوع آزاد نیاز داریم. رشد علمی کشور به قهقرا رفته و بودجه های پژوهشی به شدت تنزل پیدا کرده است. وزیر پیشنهادی ادعا دارد که ۶۰۰ مقاله علمی در مجله های معتبر چاپ کرده است.

یزدیخواه در پایان گفت: در مورد هر وزارتخانه ای مماشات کنیم، در مورد وزارت علوم و آموزش و پرورش مماشات نخواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.