ایستگاه خبر - ۲۰ دی ۸۵

پوستر جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روز گذشته همزمان با عید سعید غدیر خم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی‌جشنواره فیلم فجر، طراح پوستر جشنواره بیست و پنجم، بهزاد خورشیدی است و در طراحی پوستر به جنبه‌های آئینی، ملی و ارزشی جشنواره و سینمای ایران توجه شده است.

طراحی آرم و نشانه‌های جشنواره فیلم فجر در فضای پس زمینه این پوستر بیانگر نشاطی است که سینما به مخاطب و فرهنگ می‌بخشد و در تراولینگی که به سمت آسمان ختم می‌شود، تعالی و افق فراسوی سینمای ملی ایران ترسیم شده است، تاکید بر عنوان سودای سیمرغ برای دستیابی به سیمرغ متعالی در کنار استفاده از نشانه‌های تولید فیلم و تاکید بر تاریخ ۲۵ ساله این رویداد از دیگر عناصر پوستر جشنواره امسال است. بزرگداشت مشکاتیان و یادمان ایرج بسطامی

در ششمین آیین «آوای دوست» نکوداشت پرویز مشکاتیان و یادمان زنده یاد ایرج بسطامی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری سازمان، در این آیین که جمع بیشماری از آهنگسازان، نوازندگان، محققان، پژوهشگران، اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به هنر موسیقی حضور خواهند داشت، گروه آبیدر به سرپرستی «بهرام ساعدی» و خوانندگی «محمد معتمدی» و همچنین «بهداد بابایی» و «آیین مشکاتیان» به همراهی «حمیدرضا نوربخش» و «هنرمندان دیگری چون «سیامک آقایی» به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در ششمین آوای آیین که با تقدیر از رحیم بقایی (صدابردار)، فرهنگ جولایی (تهیه‌کننده برنامه‌های موسیقی رادیو)، محمدعلی چاووشی (تهیه‌کننده آثار موسیقی)، فریدون حلمی (سازنده‌ ساز) و ساسان فاطمی (محقق و پژوهشگر موسیقی) همراه است، قطعاتی از آثار ایرج بسطامی با حضور خانواده ایشان بازخوانی خواهد شد.

این آیین امروز ساعت ۱۷ به اهتمام مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و موسسه نقشه شهر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

«تپه خاموش»، «فرانسه جدید»

«مرد خرس قهوه‌ای» در بخش بین‌المللی جشنواره

فیلم مستند «مرد خرس قهوه‌ای» به کارگردانی ورنر هرتسوگ در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم‌های «تپه خاموش» ساخته کریستف گانز، «فرانسه جدید» به کارگردانی ژان بودن و «مرد خرس قهوه‌ای» ساخته ورنر هرتسوگ در بخش بین‌الملل و خارجی جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند.مستند «مرد خرس قهوه‌ای» محصول سال ۲۰۰۵ آمریکا روایتی مستند از تیموتی تریدول و امی هوگو دو فعال در زمینه حفاظت از خرس‌های قهوه‌ای است که در اکتبر سال ۲۰۰۳ در آلاسکا توسط همین خرس‌ها کشته شدند.

فیلم «فرانسه جدید» اثر ژان بودن محصول مشترک کشورهای فرانسه، کانادا و بریتانیا در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است. داستان فیلم در نیمه‌های قرن هجدهم می‌گذرد که انگلستان و فرانسه بر سر کنترل کانادا درگیر بودند. در این میان یک زن روستایی و یک مرد صیاد به هم دل می‌بازند. فیلم سینمایی «سایلنت هیل» (تپه خاموش) ساخته کریستف گانز محصول سال ۲۰۰۶ کشورهای کانادا، ژاپن، آمریکا و فرانسه است. این فیلم بر اساس فیلمنامه راجر ایواری به تصویر درآمده و در مورد تلاش یک زن برای پیدا کردن دخترش و ورود به یک شهر عجیب و غریب به نام سایلنت هیل است. این فیلم بر مبنای یک بازی کامپیوتری بسیار معروف ساخته شده است.

«خواب لیلا» به شمال رفت

سکانس‌های باقیمانده فیلم سینمایی «خواب لیلا» به کارگردانی مهرداد میرفلاح در جنگل‌های شمال کشور فیلمبرداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با اتمام فیلمبرداری سکانس‌های مربوط به پارک پرواز تهران، گروه برای ادامه فیلمبرداری ۱۰درصد باقیمانده عازم جنگل‌های شمال شد و فاطمه معتمدآریا و پژمان بازغی در این سکانس‌ها بازی دارند.

به علت فضای فیلمنامه و احتیاج به لوکیشن‌های سرسبز، بخش‌های اندکی از فیلم در نیمه فروردین ۸۶ در جنگل‌های شمال فیلمبرداری می‌شود. در حال حاضر بردیا کیارس همزمان با مرحله فیلمبرداری مشغول طراحی ملودهای موسیقی فیلم است.