صنعت غلات ایران، جهانی شد

 تلاش‌های کنفرانس ایران گرین به بار نشست

به گفته شریف نظام مافی، ریاست مدیر اجرایی کنفرانس ایران گرین و رئیس اتاق مشترک ایران- سوئیس، کنفرانس ایران‌گرین، بزرگ‌ترین اجتماع فعالان غلات، نهاده های دامی و دانه‌های روغنی است که با رویکردی کاملا خصوصی و بدون هیچ گونه وابستگی دولتی، مدیران جهانی و منطقه‌ای این صنعت را گرد هم می‌آورد تا با تبادل آخرین اخبار و اطلاعات، گامی مؤثر در توسعه تجارت غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی بردارند.

 وی در ادامه افزود: این کنفرانس که در ابتدا به همت اتاق بازرگانی ایران-سوئیس تشکیل شده بود، پس از سه دوره برگزاری موفق، امسال به‌صورت ویژه و با اطلاع‌رسانی زمان‌بندی‌شده، با حمایت و حضور مستقیم انجمن‌های تصمیم‌گیر در حوزه غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی برگزار شد و علی رغم تمرکز این کنفرانس بر حضور بخش خصوصی، تلاش موثری برای حضور نمایندگان ارگان‌ها و بخش‌های دولتی مرتبط با زنجیره غلات صورت گرفت  که منجر به حضور پررنگ سازمان‌های دخیل تصمیم گیر در این رویداد شد.

DSC05594 copy

این گزارش می افزاید؛ انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران، انجمن تأمین‌کنندگان غلات، انجمن صنایع روغن، انجمن تولیدکنندگان خوراک دام و طیور، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی (آوندا)، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی، کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد، انجمن گلوکز و نشاسته، خانه صنعت و معدن ایران، و اتاق‌های بازرگانی کشورهای برزیل، روسیه، قزاقستان، امارات، انجمن ممیزی کالای ایران و انجمن کشتیرانی ایران از جمله تشکل‌های دعوت شده از بخش خصوصی بودند. در بخش دولتی نیز سازمان توسعه تجارت، سازمان پشتیبانی امور دام، شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت جهاد کشاورزی در این گردهمایی شرکت داشتند.

چهره‌های برجسته صنعت غلات ایران و نام‌های آشنایی همچون محمدرضا مرتضوی، کاوه زرگران، شریف نظام مافی، حسین یزدجردی، حسین ضیائیان، مهرزاد جمشیدی، علیرضا کریمی وثیق، امیر حسین افراشته پور به عنوان هیئت مدیره این کنفرانس در تمامی طول مراسم حضور داشتند و سخنرانی کردند. همچنین ابوالفضل پایداری، ، داریوش افراشته‌پور، مهدی محمدی، یاشار غریب، عباس معروفان، حسین شاهمیر، محمدعلی ضیغمی، علیرضا شریفی، مجید قدیری، سیامک ربیعی، اسماعیل علی پور یگانه، علی‌اصغر فخرایی و هادی بیک، خانم اعظم اعتماد، محمد رضا کلامی، مهدی نهاوندی، داوود رنگی، آقای طیبا طیبا، حمید راستگو، ناصر ایمانی، امیر امینی از جمله میهمانان و سخنرانان داخلی این کنفرانس بودند. در بخش بین‌الملل نیز سفیر قزاقستان در ایران، آقای اونتالپ اونالبایف، مدیرعامل شرکت اگریسورس، آقای دنیل بسی، مدیر اجرایی کنفرانس جهانی گرین‌کام ژنو، آقای جیمز دانسترویل، دومنیکو پلیزی، مدیرعامل شرکت چسکو آلمان، دکتر مونیکا نیلسون، نماینده یونیسف در ایران، دکتر ماچ خان از اتاق بازرگانی و کشاورزی هند و خانم تاتیانا، مدیرعامل شرکت روس‌اگرو، از جمله سخنرانان بین‌المللی این کنفرانس بودند که به‌صورت حضوری و ویدئویی سخنرانان بودند.

نقطه عطف گردهمایی ایران گرین امسال، علاوه بر حضور انجمن‌های مرتبط با زنجیره غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی، حضور چشمگیر مهمانان و ثبت‌نام‌کنندگان خارجی بود. بیش از 80 نفر از روسیه و قزاقستان و مجموعا 120 نفر از کشورهای امارات، سنگاپور، ترکیه، سوئیس، هند و برزیل، روسیه و قزاقستان در این کنفرانس شرکت داشتند. روز اول کنفرانس با حضور 850 نفر و روز دوم با 650 نفر، تحت تأثیر مسائل سیاسی به وجود آمده، برگزار شد.

DSC07480 copy

کنفرانس ایران گرین، مهم‌ترین هاب شبکه‌سازی در صنعت غلات ایران

به گزارش دنیای اقتصاد، این کنفرانس به عنوان مهم‌ترین هاب شبکه‌سازی در صنعت غلات ایران شناخته می‌شود و از نظر شرکت‌کنندگان، تنها رویداد ایرانی است که مطابق با استانداردهای جهانی برگزار می‌شود.

از مهم‌ترین دستاوردهای این کنفرانس، علاوه بر ارائه جدیدترین گزارش‌ها و آمارهای بین‌المللی، برگزاری جلسات B2B بین تجار و معامله‌گران غلاتی بود که در این فضای صمیمانه و حرفه‌ای، به بحث و تبادل نظر در مورد چالش‌های تجارت غلات، دیدار با نمایندگان شرکت‌های بزرگ فروشنده و ارائه‌دهنده غلات و بررسی فعالیت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل و بازرسی پرداختند. همچنین، نمایندگان بانک‌های VTB، SBER BANK، DELU BANK، MIR BUSINESS BANK، بانک سپه، بانک سامان و بانک کارآفرین نیز حضور داشتند و جلسات متعددی با تجار برگزار کردند.

امسال، پنل‌های تخصصی متعددی در چارچوب کنفرانس برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به پنل مدیریت ریسک در تجارت غلات به مدیریت آقای کاوه زرگران، پنل روغن و دانه‌های روغنی به مدیریت آقای امیرحسین افراشته‌پور، پنل خوراک دام و طیور به مدیریت آقای مجید قدیری، پنل لجستیک غلات و بنادر به مدیریت آقای محمدرضا نجفی و پنل تجارت ایران و روسیه به مدیریت آقای مهرزاد جمشیدی، پنل تکنولوژی و فرآوری غلات با مدیریت آقای فرشاد معماریان، پنل حقوقی و گفتا با مدیریت خانم مهرناز مهرابی اشاره کرد.

کنفرانس ایران‌گرین به عنوان بزرگ‌ترین و تنها گردهمایی تجار غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی، علاوه بر ارائه اطلاعات دقیق از بازار جهانی به فعالان و مدیران ایرانی، به شناخت بهتر بازار غلات ایران و نقش استراتژیک آن در جامعه جهانی صنعت غلات کمک می‌کند.

این گردهمایی پس از دو روز ، در شب یازدهم مهرماه با برگزاری اهدای تندیس به شرکت‌های حامی به کار خود پایان داد.

DSC05901 copy

DSC005077777 copy