صادرات می‌تواند نجات‌‌بخش صنعت لوازم ‌‌خانگی باشد. به شرطی که حمایت و سیاست‌های لازم دولت در زمینه توسعه صادرات انجام شود. یکی از مسائل مهم در به وجود آمدن مشکلات صادرات و واردات، افزایش هزینه ارز است. این مساله، نوسانات اقتصادی بازار ایران را افزایش می‌دهد و سهم بازار جهانی را برای عرضه و فروش کالای ایرانی متزلزل می‌کند. برای پیشرفت در صادرات، بخشی از اقدامات باید توسط سران دولت و وزیران اقتصاد انجام شود. البته بهبود کیفیت کالاهای داخلی نیز در افزایش صادرات لوازم تاثیر قابل توجهی دارد. برای اینکه بتوانیم کالاهای متناسب با سطح رقابت جهانی تولید کنیم، باید از کارشناسان متخصص و باتجربه بهره‌‌مند شویم. کارشناسان وظیفه‌‌شناس می‌توانند محصولات با کیفیت و بهینه را به بازار جهانی عرضه کنند.

در همین حال دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران می‌گوید تولیدکنندگان لوازم‌‌خانگی در کشور با وجود همه محدودیت‌‌های بین‌المللی آمادگی گسترش تعاملات با دیگر کشورها و بازارهای صادراتی را دارند. عباس هاشمی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: گرچه تحریم‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته و همچنان تداوم دارد، اما حرکت رو به جلوی صنعت متوقف نخواهد شد. وی با تاکید بر اینکه شرکت‌‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی راه خود را می‌‌روند، بیان ‌‌کرد: در عین حال باید سعی کنیم تا راه‌های تعامل با دیگر کشورها و کانال‌‌های ارتباطی بین‌المللی را با هوشمندی باز بگذاریم و روابط را تنظیم کنیم. این مقام صنفی به بازار جدید اوراسیا و روسیه برای فعالان لوازم‌‌خانگی اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی برای حضور و نفوذ در این بازار آمادگی دارند و باید تلاش کنیم همانند قطر فرصت‌‌سوزی نکنیم؛ در این راستا دولت و مسوولان هم باید به کمک بخش خصوصی بشتابند.

وی ادامه‌‌ داد: کمک به تامین مواد اولیه واحدها به‌‌ویژه محصولات پتروشیمی مورد نیاز و استمرار در تامین آنها، همچنین ارائه مشوق‌‌های صادراتی و تسهیل شرایط به تولیدکنندگان جرات خواهد داد تا بتوانند قراردادهای بلندمدت صادراتی منعقد و با اطمینان به این بازارها نفوذ کنند. دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تصریح ‌‌کرد: شرایط امروز روسیه و اوراسیا به‌‌گونه‌‌ای است که می‌توان حضور موفقی را برای شرکت‌‌های ایرانی در این بازارها متصور بود.