برگزاری رویداد آموزشی لسیتین در حاشیه نمایشگاه شیرینی و شکلات با حضور مدیران صنایع غذایی مدلل و لوکاس مایر

این رویداد که با حضور قریب به دویست نفر از مشتریان و مدیران کارخانجات این گروه از سراسر کشور برگزار شد، با ماهیت آموزشی و نمایش توانمندی های گروه مدلل در بحث لسیتین برگزار شد و مهدی حریری مهر، مدیر کسب و کار لسیتین این گروه و تیم همراه وی در کارخانجات ناب‌دانه سمنان و ماهیدشت کرمانشاه به بررسی مباحثی پیرامون این محصول پرداختند.

بررسی ماهیت لسیتین، مزایا و فواید آن در صنعت و ظرفیت های بالقوه و بالفعل آن از جمله موضوعاتی بود که در این رویداد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این رویداد لوکاس مایر، مشاور علمی و فنی گروه مدلل به عنوان یکی از افراد صاحب‌ نظر و متخصص در حوزه لسیتین که تولید و تجارت لسیتین جزو کسب و کار خانوادگی ایشان بوده و سال گذشته صدمین سال آن را جشن گرفتند حضور یافتند و به سوالات حاضران در ارتباط با این ماده غذایی پاسخ دادند.

لسیتین فرآورده جانبی حاصل از روغن کشی از دانه سویا است که شامل انواع فسفولیپیدهای موجود در دانه سویا است. ترکیبی است مغذی و مفید برای سلامت مصرف کننده و در عین حال افزودنی ارزشمندی است که در ترکیب محصولات صنعت شیرینی، بیسکویت و شکلات و همچنین صنایع شیمیایی، آرایشی و بهداشتی و همچنین خوراک دام و آبزیان کاربرد های فراوان دارد. گروه مدلل به عنوان بزرگترین تولیدکننده لسیتین در ایران محصولات خود را برای مشتریان این بخش از صنعت با برندهای نازگل و ناب‌دانه کومش عرضه می‌نماید.

مجتمع ماهیدشت کرمانشاه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ در زمینه تولید انواع روغن‌های گیاهی خوراکی مایع و جامد آغاز کرد. با اجرای طرح‌های توسعه در این مجتمع علاوه بر افزایش تولید در بخش تصفیه روغن‌های گیاهی، کارخانجات و واحدهای جدید نیز به مجموعه اضافه شدند که از کارخانجات فعال این مجموعه می‌توان به کارخانجات زیر اشاره کرد: کارخانه روغنکشی به ظرفیت  بیش از۲۰۰۰ تن دانه روغنی در روز که در دو فاز اجرا شده است، واحد تولید لسیتین خوراکی سالیانه ۲۰۰۰ تن، کارخانه تصفیه روغن‌های گیاهی به ظرفیت سالیانه ۳۰۰ هزار تن، کارخانه تولید آب آشامیدنی و کارخانه تولید انواع سس.

شرکت ناب‌دانه سمنان نیز دیگر واحد فعال در حوزه لسیتین با هدف روغنکشی از دانه‌های روغنی و تصفیه و بسته‌بندی روغن نباتی تاسیس شده است. طی چند مرحله بهسازی و افزایش ظرفیت، امروزه ظرفیت روغنکشی بالغ بر ۲۰۰۰ تن کنجاله و همچنین موفق به اخذ استانداردهای لازم و تولید سالیانه بالغ بر ۲۰۰۰ تن لسیتین با کیفیت کامل رقابتی شده که با تامین بخشی از نیاز کشور و طرح‌های توسعه‌ای در آینده، علاوه بر اشتغال‌زایی در امر کاهش خروج ارز نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مجموعه مدلل با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌های صنعت و همچنین با تکیه بر سرمایه‌های انسانی متخصص و مجرب،  خود را متعهد به تولید و ارایه با کیفیت‌ترین محصولات و خدمات به تمامی سطوح جامعه شایسته ایرانی می‌داند.

این رویداد بعدازظهر روز جمعه ۱۷ شهریور همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد.