«بایکا» در مسیر توسعه و رشد در صنعت

مهندس جواد عرفانیان، از سهامداران مدیریتی شرکت کابل سازی ایران ضمن مطلوب دانستن چشم انداز سهام «بایکا» گفت: امیدواریم با تصمیم‌های مطلوبی که در هیات مدیره و مدیریت اجرایی شرکت گرفته می‌شود ، شاهد توسعه و گسترش تولید ، فن آوری و ارتقای جایگاه شرکت در صنعت باشیم.  علاوه بر آن تلاش می‌شود که وضعیت سهام این شرکت رشد و پیشرفت داشته باشد. وی درباره برنامه‌های این شرکت گفت: غیر از بازار داخلی و محدودیت‌هایی که وجود دارد، نگاه خوبی به بازار بین المللی و صادراتی داریم و بازار کشورهای همسایه مانند کشورهای آسیای میانه، عراق، سوریه و عمان به طور کلی و کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده‌ایم. عرفانیان افزود: همچنین پیشنهاداتی برای احداث کارخانه شرکت کابل سازی ایران در سایر کشورها مانند کشورهای همسایه داریم و در این زمینه در حال مذاکره بوده و امیدواریم که به نتایج مطلوبی برسیم.

حفظ روند صعودی فروش

ابراهیم خلیلی،‌ مدیر عامل شرکت سپهر کابل ایرانیان و عضو هیات مدیره شرکت کارخانجات کابل سازی ایران (بایکا) گفت: سعی ما بر این است که امسال نیز روند صعودی فروش شرکت را حفظ کنیم. اگر بتوانیم این روند را حفظ کنیم، سود شرکت بیشتر شده و هزینه‌های شرکت نسبت به فروش کمتر خواهد شد و در نهایت سود بیشتری نصیب سهامداران خواهد شد. وی افزود: شرکت سپهر کابل ایرانیان و شرکت مهندسی و بازرگانی نیرو رامشیر، از سهامداران عمده شرکت کابل سازی ایران هستند. این دو شرکت سعی کردند بازوی فروش این شرکت باشند و فروش این کارخانه را در زمینه کابل‌های برقی و مخابراتی افزایش داده و در این زمینه با شرکت‌ها و ارگان‌های جدید عقد قرارداد کردند. خلیلی در ادامه گفت: این موضوع هم در گزارش مالی شرکت و هم در گزارش عملکرد شرکت مشخص است. به این صورت که این شرکت‌ها فعال بوده و توانسته‌اند سهم مهمی از فروش محصولات این شرکت را به عهده بگیرند. این موضوع در نهایت کمک کرد تا شرکت کابل سازی ایران نسبت به سال گذشته افزایش فروش داشته باشد.

حمایت از سهام «بایکا»

ابراهیم خلیلی،‌ مدیر عامل شرکت سپهر کابل ایرانیان و عضو هیات مدیره شرکت کارخانجات کابل سازی ایران (بایکا) گفت: حمایت دو جنبه دارد؛ یکی حمایت از خود سهم در بازار سرمایه و دیگری حمایت از کارخانه شرکت بوده تا با افزایش تولید و فروش بیشتر بتواند سودسازی بیشتری برای سهامداران داشته باشد. وی افزود: در سال‌های گذشته سعی کردیم از سهام شرکت در بازار سرمایه حمایت کرده و به این منظور به عنوان سهامدار عمده عمدتا خریدار سهم بودیم و سعی کردیم در مواقعی که بازار سهام ضعیف است، سهم عرضه نشود در مقابل تا حدودی خرید صورت پذیرد  تا به این وسیله از سهم شرکت حمایت کنیم. در این زمینه یک قرارداد بازارگردانی با کارگزاری سهم آشنا منعقد کرده‌ایم تا از سهم شرکت حمایت شود.

خلیلی در ادامه گفت: متاسفانه سال گذشته و سال قبل تر از آن، بازار سرمایه افت شدیدی را تجربه کرده که شامل حال سهام اکثر شرکت‌های بورسی شد و حتی شرکت هایی بودند که ارزش سهام آنها تا حدود یک دهم کاهش پیدا کرد. خوشبختانه سهام این شرکت به این میزان کاهش نداشته و در دوران افت شدید بازار بورس، سعی کردیم حمایت خودمان را انجام دهیم. به این صورت که روند سهام این شرکت در حال حاضرصعودی است.

عملکرد فروش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی

در ادامه جلسه محمد علیمرادی، مدیر عامل شرکت کارخانجات کابل سازی ایران (بایکا) ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ گفت: عملکرد فروش شرکت در سال مالی۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده  است. یکی از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت موضوع راه اندازی خط تولید کابل های فشار قوی است که بازار خوبی در داخل و در موضوع صادرات دارد. در آینده نزدیک برای تولید کابل‌های فشار قوی برنامه ریزی کرده‌ایم که مراحل قانونی آن طی شده و به زودی می‌تواند سهم بازار مطلوبی را برای شرکت ایجاد کند. وی افزود: شرکت کارخانجات کابل سازی ایران (بایکا) از یک دگردیسی و جهش برخوردار بوده و موفق به عقد قراردادهای مطلوبی به صورت ارزی و ریالی شده و شرایط فروش آن نیز رو به افزایش و توسعه است.

حدود ۲۵۰ میلیارد تومان کابل به مجموعه پتروپارس برای استفاده در میدان نفتی آزادگان جنوبی فروخته شده است. البته قیمت این قرارداد با قیمت های دو سال گذشته معادل ۱۲ میلیون یورو بوده که اگر با قیمت روز محاسبه شود بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود. علیمرادی گفت: در ادامه موضوع توسعه خطوط تولید کارخانه  شیراز مطرح شد که  با راه اندازی این ماشین آلات جدید، ظرفیت کارخانه شیراز بیشتر شده و با تکمیل کادر فنی و کادر مدیریتی کارخانه شیراز، می‌توانیم ادعا کنیم که یک مجموعه کاملا منسجم در خصوص تولید دامنه گسترده‌ای از انواع کابل خصوصا کابل‌های قدرت، فیبر نوری، فشار ضعیف، ابزار دقیق و تخصصی مخابراتی با ساختارهای کاملا تخصصی از جمله کابل های زره دار، سرب دار، کم دود و هالوژن فری، ضد آتش و مقاوم در مقابل مواد شیمیایی و هیدروکربن ها و غیره شده‌ایم.