تصویب تقسیم 200 ریال سود به ازای هر سهم صنایع لاستیکی سهند

وی با اشاره به این مطلب که در تلاش هستیم تا با اجرای طرح توسعه به سبد محصولات سهند تنوع ببخشیم، تصریح کرد: طرح توسعه تولید تسمه نقاله سیمی در دستور کار قرار دارد که این طرح حاشیه سودی نزدیک به ۲۵ درصد برای سهند به همراه خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد: در برنامه کاری ما پیش فروش این محصول به شرکت‌های فولادی و سایر مصرف‌کنندگان این نوع تسمه نقاله است که بتوانیم از این طریق بخشی از منابع مالی راه‌اندازی خط تولید تسمه نقاله سیمی را تامین کنیم. وی با اشاره به این مطلب که بازگشت سرمایه در این محصول ۳ ساله خواهد بود تصریح کرد: این خط تولید در مرحله نهایی است و تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای خریداری دستگاه پرس به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌ دیگر نیازمندیم.

رحمانی گفت: تامین مالی طرح درحال بررسی است و با نظر هیات مدیره تا شهریور ماه امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

قاسم عابدزاده، مدیر مالی این شرکت نیز درخصوص طرح یادشده افزود: قیمت بازار این محصول در داخل و بازار جهانی رقم مطلوبی است و راه‌اندازی این خط تولید عایدی مناسبی برای سهامداران خواهد داشت. وی گفت: ظرفیت تولیدی برآوردی برای تسمه نقاله سیمی سالانه ۲ هزار تن است.

 دستور جلسه مجمع

در این مجمع که ریاست آن بر عهده محمد علی ترحمی امیری و ناظران ایمان فروزان مهر و سلیمان سلطانی بود، علاوه بر تصویب صورت‌های مالی و تقسیم ۲۰۰ ریال سود به ازای هر سهم، مجمع فوق‌العاده در دستور کار قرار گرفت که مطابق آن موضوع فعالیت شرکت با تغییراتی همراه شد. در مجمع عادی سالانه این شرکت، روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شد.

به استناد مصوبه مجمع فوق‌العاده، موضوع فعالیت شرکت از موضوعات اصلی ساخت و تولید تسمه نقاله‌های صنعتی، کفپوش‌های لاستیک، چسب، انواع قطعات و محصولات لاستیکی، رابر نمودن سطوح فلزی، اعم از مخازن و غلتک و تولید انواع تسمه نقاله سیمی و انواع ورق‌های لاستیکی، واردات انواع مصنوعات لاستیکی، فروش و صادرات آنها به ساخت و تولید تسمه نقاله‌های صنعتی، کفپوش‌های لاستیک، چسب، انواع قطعات و محصولات لاستیکی، رابر نمودن سطوح فلزی، اعم از مخازن و غلتک و تولید انواع تسمه نقاله سیمی و انواع ورق‌های لاستیکی، واردات انواع مصنوعات لاستیکی، فروش و صادرات آنها تغییر یافت.

همچنین موضوعات فرعی شرکت نیز از مواردی نظیر واردات انواع مواد اولیه شیمیایی و صنعتی و انواع تسمه نقاله لاستیکی و سیمی، خرید و فروش مواد اولیه لاستیکی، تاسیس کارخانه‌ها به منظور ساخت مواد لاستیکی و فرآورده‌های مربوطه و انجام امور مربوط به بهره‌برداری از کارخانه‌های مذکور به واردات انواع مواد اولیه شیمیایی و صنعتی و انواع تسمه نقاله لاستیکی و سیمی، خرید و فروش مواد اولیه لاستیکی، تاسیس کارخانه‌ها به منظور ساخت مواد لاستیکی و فرآورده‌های مربوطه و انجام امور مربوط به بهره‌برداری از کارخانه‌های مذکور، وارد کردن ماشین آلات و ابزار ادوات و دانش فنی و مواد اولیه و لوازم بسته‌بندی مورد نیاز شرکت، شرکت در تشکیل سایر موسسات یا شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاری در این‌گونه شرکت‌ها چه در حین تاسیس و چه در شرکت‌های موجود، خرید و فروش سهام شرکت‌ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی و آزمون در حوزه انجام آزمون‌های تخصصی مواد و قطعات لاستیکی و صدور گزارش و نتایج آزمون برای متقاضیان پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط قانونی تغییر یافت.

جایگاه صنعت لاستیک در جهان، منطقه و ایران

بررسی‌های تجارت جهانی نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عمده صادرکنندگان تسمه نقاله به ترتیب چین، آمریکا، ژاپن و ایتالیا می‌باشند. همچنین آمریکا، آلمان و فرانسه نیز عمده واردکنندگان انواع تسمه نقاله می‌باشند.

واردات انواع تسمه نقاله توسط کشورهای منطقه خاورمیانه در سال‌های گذشته حدود ۶۷ هزار تن بوده است.

میزان مصرف سالانه انواع تسمه نقاله در کشور حدودا ۲/ ۱۰ هزار تن است که از این میزان ۸۶ درصد منجید دار و ۱۴ درصد استیل کورد است، شایان ذکر است کشورهای چین و منطقه اروپا به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم تامین انواع تسمه نقاله در بازار ایران را دارند. در رابطه با واردات تسمه نقاله‌های استیل کورد ایران در جایگاه بیستم عمده واردکنندگان و درخصوص منجید‌دار در جایگاه بیست‌وهفتم قرار دارد.

۴۱ درصد تقاضا برای تسمه نقاله در جهان به منطقه APAC اختصاص دارد. بررسی‌های بازار جهانی تسمه نقاله نشان می‌دهد که براساس پیش‌بینی‌های بین‌المللی میزان تقاضا تا افق ۲۰۲۰ سالانه حدود ۴ درصد افزایش خواهد داشت که این رشد عمدتا مرهون رشد تقاضا در بخش استیل کورد است.

جایگاه شرکت در صنعت لاستیک

شرکت صنایع لاستیکی سهند با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید قطعات، کفپوش و ورق‌های لاستیکی و همچنین حدود ۳۰ سال تجربه تولید تسمه نقاله، نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع نوار نقاله در کشور است. با توجه به ایجاد زیرساخت‌های جدید در سال‌های اخیر، امکان تولید نوار نقاله از ضخامت ۳۰-۵ میلی‌متر و عرض ۲۰۰ سانتی‌متر و همچنین گریدهای مختلف از قبیل ضدسایش، مقاوم در برابر حرارت، ضداسید و آجدار فراهم شده است، تولیدکنندگان نوار نقاله در ایران شامل شرکت صنایع لاستیکی سهند، شرکت تولیدی لاستیکی دنا و شرکت زرین بسپار بوده که حدود نیمی از سهم بازار مصرف تسمه نقاله را تامین می‌کنند. بنابراین نیمی از نیاز بازار از طریق واردات از کشورهای مختلف تامین می‌شود.

10 (1)

10 (5)

10 (3)

10 (2)