به گزارش «دنیای‌اقتصاد» ضریب نفوذ اینترنت در سال‎های اخیر در همه کشورهای دنیا رشد زیادی داشته و با توجه به آمارهای سال ۲۰۱۷، بیش از ۸۰ درصد افراد در کشورهای توسعه یافته و بیش از ۴۰ درصد افراد در کشورهای در حال توسعه از اینترنت استفاده می‎کنند. براساس آمار وب‌سایت internetworldstats.com ایران در سال ۲۰۰۰ تنها ۲۵۰ هزار کاربر اینترنت داشت که این رقم در سال ۲۰۱۹ به حدود ۶۳ میلیون نفر و رشد ۲۵ هزار درصدی رسیده است. استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از خدمات اینترنت، نشان از این دارد که کسب‌وکارهای ایرانی باید با سرعت بیشتری در مسیر تحول دیجیتال گام بردارند. در میان صنایع مختلف، نقش ابزارهای دیجیتال بر صنعت توریسم بسیار پررنگ‎ است. امروزه افراد با کمک همین ابزارها در هر منطقه‌ای که زندگی می‎کنند می‌توانند طبیعت، آثار باستانی و تاریخی و صنایع‎دستی شهر یا روستای خود را به تمام جهان معرفی کنند. شرکت‎های عرضه‌کننده خدمات آنلاین سفر نیز می‎توانند با کمک ابزارهای دیجیتال، داده‎های کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و براساس تجربیات سفرهای قبلی هر کاربر، مسیر سفر او را آسان‎تر کنند.

همان‌طور که پیش‎تر گفته شد، تحول دیجیتال با آسان کردن مسیر سفر، معرفی مناطق دیدنی و جاذبه‎های توریستی و نشان دادن تصویر واقعی از شهرها و روستاهای دور و نزدیک باعث رشد گردشگری می‎شود. به همین دلیل UNWTO شعار روز گردشگری سال ۲۰۱۹ را «گردشگری و شغل، آینده ای بهتر برای همه» در نظر گرفته است. ایران در سال‌های اخیر رشد خوبی در صنعت گردشگری آنلاین داشته و در حال حاضر شرکت‎های زیادی در این کشور مشغول ارائه خدمات آنلاین سفر به افراد هستند. «اسنپ‎تریپ» سامانه رزرو آنلاین هتل و خرید بلیت هواپیما و اتوبوس، یکی از این شرکت‎هاست که از ۴ سال قبل فعالیت خود را در حوزه گردشگری آنلاین آغاز کرده است.

بررسی بیش از هزار هتل در ۱۹۲ شهر ایران، مشاهده‎ تصاویر هر هتل و امکانات آن، موقعیت مکانی، بررسی نظرات کاربرانی که قبلا در این هتل‎ها اقامت داشته‌اند و همچنین امکان رزرو آنلاین در کمترین زمان و با چند کلیک، بخشی از خدمات وب‌سایت اسنپ‌تریپ به کاربرانش است. دسترسی به فهرست کامل بلیت‌های تمام خطوط هوایی و شرکت‎های اتوبوسرانی، امکان خرید آنلاین بلیت هواپیما و اتوبوس با مناسب‎ترین قیمت و ارسال اطلاعات بلیت کاربر به‌صورت ایمیل و پیامک، از جمله خدمات دیگر این شرکت برای آسان کردن مسیر سفر افراد است. براساس آمارهای جهانی، بیش از نیمی از افراد در سراسر جهان ترجیح می‎دهند برنامه‎ریزی سفر خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند. این آمار در ایران نیز به حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌رسد که برای یک کشور در حال توسعه، رقم امیدوار‌کننده‎ای است؛ هرچند با توجه به بسترهای موجود فرصت رشد بیشتری دارد.