نام من پاکو است و این داستان من است. من ۳۴ سال دارم. ایتالیا وطن من است، عشق من است و آینده من تنها در این خاک تعریف شده است. من در اینجا پرورش یافته‌ام، زندگی کرده‌ام، عشق ورزیده‌ام و رویاهایم را ساخته‌ام. دوستانی که شغلم را می‌دانند، به من می‌گویند که رویاهایم را محقق ساخته‌ام. ممکن است این موضوع صحت داشته باشد و شاید هم درست نباشد. تنها می‌دانم به شغلی مشغولم که بیش از هر چیز به آن علاقه دارم؛ ارتباط با مردمی از تمام نقاط جهان و همین‌طور دوچرخه‌سواری.

هنگامی که ۲۶ ساله بودم تصمیم داشتم شرکتی راه بیندازم. شریک مناسبی هم یافتم. آدریانو ۳۳ ساله که دوست من بود. ما با هم کسب‌و‌کار گاری دوچرخه‌ای را در شهر آپولیا، در جنوب ایتالیا ایجاد کردیم. ما ایده ساده‌ای داشتیم؛ می‌خواستیم درحالی‌که گردشگران روی صندلی دوچرخه نشسته‌اند، تمام مکان‌هایی را که دوست داشتیم به آنها نشان دهیم. می‌خواستیم بافت این مکان‌ها را دریابند، صداها را بشنوند، عطرها را استشمام کنند و با حضور در این مکان‌ها از انرژی آنها بهره‌مند شوند؛ چرا که وقتی مردم آهسته حرکت می‌کنند، اتفاق‌های شگفت‌انگیزی روی می‌دهند؛ همه‌چیز را بهتر می‌بینند، بهتر می‌شنوند و دقیق‌تر احساس می‌کنند. برای این کار هیچ راهی بهتر از سوار شدن بر دوچرخه وجود ندارد. در ابتدا ایده ما احمقانه به نظر می‌رسید، اما کم کم به مردم قبولاندیم که این یک شغل واقعی است.

اکنون ۲۶ نفر در شرکت ما مشغول به کارند و بهترین دیدنی‌های شهرهای باری و لچه را سوار بر دوچرخه به گردشگران نشان می‌دهند. خدماتی که ما به گردشگران ارائه می‌کنیم پیچیده نیست.  همان‌طور که در وب‌سایت شرکت ما آمده است از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده‌ایم و یک سبک زندگی هوشیارانه و مسوولانه به نام «زندگی با دوچرخه» را ترویج می‌کنیم.  ما حامی حمل‌و‌نقل بدون آلایندگی هستیم و برای گسترش این فکر، فعالیت‌ها و رویدادهایی را طراحی و اجرا می‌کنیم که تنها به استفاده از دوچرخه محدود نمی‌شوند. ما اعتقاد داریم عادت‌های مثبت و سازنده می‌توانند تغییراتی شگرف و مفید در زندگی همه ما پدید آورند.

گردشگری آرام در ایتالیا

برای دیدن یک شهر و درک روح آن، باید آزادانه در فضاهای باز به گردش پرداخت. برای تجربه چنین مفهومی می‌توان بخشی از جنوب ایتالیا را با دوچرخه پیمود. چه در یک تور دوچرخه‌سواری شرکت کنید و چه بر ارابه‌های دوچرخه‌ای سوار شوید، این تجربه فرصتی بی‌مانند در اختیار شما قرار می‌دهد تا منطقه آپولیا را از دیدگاهی تازه ببینید و بشناسید. آپولیای آرام در جنوب شرقی شبه‌جزیره ایتالیا، برای نقشه چکمه‌‌‌مانند این کشورحکم پاشنه را دارد. این منطقه در وسعتی به اندازه ۱۹ هزار کیلومتر مربع، بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است که میراث ارزشمند تاریخ یونانی و رومی این دیار را به آنها پیشکش می‌کند. آپولیا یکی از غنی‌ترین مناطق تاریخی در ایتالیا و کل اروپاست.