شیلی، آماده برای سالگرد دو قرن استقلال

گردشگری

براساس گزارش «لونلی پلنت»، شیلی کشوری با معادن فراوان نقره است که با رشته کوه مرتفع آند در شرق این کشور از سایر بخش‌های آمریکای جنوبی و در واقع جهان جدا شده است. از طرف غرب نیز اقیانوس وسیع آرام این کشور را فراگرفته است. بیابان خشک آتاکاما نیز در شمال این کشور قرار دارد و در جنوب نیز این کشور محدود به جنگل‌های غیرقابل عبور پاتاگونیا است. شهروندان این کشور از محدوده‌های دورافتاده گرفته تا پایتخت آن سانتیاگو، در سال ۲۰۱۸ متحد خواهند شد تا دویستمین سالگرد استقلال این کشور را جشن بگیرند. با توجه به فعالیت‌های پروازی توقف‌ناپذیر جدید از لندن و ملبورن، گرفتن یک هواپیما و شرکت در جشن‌های این کشور ساده‌تر از همیشه شده است.

کره‌جنوبی، مقصد زمستانی

گردشگری

این گزارش همچنین، کره‌جنوبی را نمایانگر وضعیت مدرنیته آسیایی دانسته است. افزایش شدید آینده‌گرایی در سئول، پایتخت این کشور، در سال 2017 مشهود بوده؛ به گونه‌ای که چهره آن با افتتاح پروژه سئول-لو 7017 جدیدش تغییر بسیاری کرد. سئول-لو 7017 یک پارک بزرگ با کافه‌ها، رستوران‌ها و کتابخانه‌هایی است که در طول یک بزرگراه بدون مصرف ساخته شده‌اند. کره‌جنوبی موفق به کسب میزبانی المپیک زمستانی در سال ۲۰۱۸ در شهر پیونگ‌چانگ شده و این موضوع موجب می‌شود خط آهن جدید و پرسرعتی مسافران را از سراسر این کشور به منطقه‌ای که بازی‌ها در آن برگزار می‌شود، ببرد. به همین دلیل «لونلی پلنت» کره‌جنوبی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نامزدهای سفر خود در سال ۲۰۱۸ برگزیده است. البته این کشور جز زمستان، مقصدی تابستانی نیز هست و زندگی شبانه شهری آن از سوی این رسانه مورد توجه قرار گرفته است.

پرتغال، جایی برای شکم‌گردی

گردشگری

کارشناسان «لونلی پلانت» معتقدند، پرتغال کشوری است که از زیر سایه بلند گردشگری کشور همسایه‌اش، اسپانیا خارج شده و در حال تبدیل شدن به مرکزی پویا برای هنر، فرهنگ و غذاهای مختلف است. با افتتاح تعداد زیاد موزه‌هایی که هنرمندانه طراحی شده‌ و در دو سال گذشته باز شده‌اند، اکنون فضا برای بازدید از این کشور بسیار بهتر شده و سرآشپزهای معروف پرتغالی در حال ایجاد مراکز آشپزی از لیسبون تا سواحل زیبای آلگاروه هستند؛ تا آنجا که هفت رستوران جدید در سال ۲۰۱۷ در فهرست راهنمای رستوران‌ها و هتل‌ها ستاره میشلن دریافت کردند. افزایش تقاضا برای سفر به پرتغال و جذاب شدن آن ناشی از شگفتی‌های طبیعی آن نیز هست. در سال ۲۰۱۶، بیش از ۳۰۰ ساحل نشان «پرچم آبی» را به دست آوردند و دو ذخیره بیوسفر جدید نیز نام‌گذاری شدند. به نظر «لونلی پلنت» جای تعجب نیست که همه در مورد این کشور کوچک و کنار دریا سخن بگویند.

آفریقای جنوبی، بهره‌بردن از نرخ مساعد ارز

گردشگری

سواحل و کوهستان‌ها، حیات وحش و مواردی دیگر همچون فرهنگ غنی و کلان‌شهری مانند کیپ‌تاون موجب شده‌اند آفریقای جنوبی از مقاصد دیدنی سال 2018 باشد و در میان کشورهای درخشان برای بازدید قرار بگیرد. در سال جاری، جاذبه‌های فراوان این کشور در «صدمین سال نلسون ماندلا در سال ۲۰۱۸: میراث وی» تقویت خواهند شد که یک برنامه رسمی از مجموعه‌ای از رویدادها است و شامل رقابت‌های ورزشی، آموزشی و هنری می‌شود و هدف از آن احترام گذاشتن و ارج نهادن به رهبر افسانه‌ای این کشور است. این رویداد ارزش‌های موجود در جامعه آفریقای جنوبی را نشان می‌دهد و نمایشگاه‌هایی مربوط به خدمات و ظرفیت‌های این کشور، احترام، شور و احساس و یکپارچگی را به نمایش خواهد گذاشت. بنابراین، امسال چیزهای بیشتری برای بازدید از آفریقای جنوبی وجود دارد و نرخ ارز مناسب آن در سال ۲۰۱۸ نیز موجب می‌شود بازدید از این کشور در سال جدید میلادی بیشتر شود.

جیبوتی، از زمین‌شناسی تا فرهنگ

گردشگری

کشور کوچک جیبوتی یکی دیگر از کشورهایی است که برای سال 2018 مورد توجه «لونلی پلنت» قرار گرفته است. این کشور به نحوی است که ماگماهای آتشفشانی زیر پوسته‌ آن جریان دارند و بیابان‌هایی شبیه مریخ دارد که بخار این مواد از آنها بیرون می‌زند؛ کناره‌های دریاچه‌ها در این کشور نیز با کریستال‌های بزرگ نمک پوشانده شده است. چنین پدیده‌های زمین‌شناسی، موجب شده دلیلی برای سفر و برنامه‌ریزی برای رفتن به این کشور وجود داشته باشد. افزون بر این پدیده‌ها، جاذبه‌های دیگری نیز در این کشور وجود دارند که موجب شده‌‌‌اند «لونلی پلنت» به انتخاب آن به عنوان یکی از مقاصد برتر سفر در سال ۲۰۱۸ اشاره کند. این جاذبه‌ها شامل فرهنگ این کشور، سواحل آن و غواصی باورنکردنی با کوسه‌‌نهنگ‌ها که گروهی از انواع کوسه‌ها محسوب می‌شوند، است. تمام این موارد دلایلی ارائه کرده‌اند که به نظر «لونلی پلنت» با رفتن به این کشور می‌توان شاهد طبیعت در یکی از بکرترین حالات خود بود.

نیوزیلند، بهشت ماجراجویان

گردشگری

در مورد نیوزیلند، «لونلی پلنت» اشاره می‌کند که 25 سال قبل، مدت‌ها پیش از آنکه این کشور مانند خاورمیانه شود، فعالانه شروع به جذب ماجراجویان کرد. ویژگی‌های زمین‌شناسی این کشور و پیاده‌روی در آن موجب می‌شد سیاحت و اکتشاف این کشور بهبود یابد و مسافران از سراسر جهان نسبت به دیدن طبیعی‌ترین و غیرمعمول‌ترین مناطق جهان وسوسه شوند. اکنون، برای نخستین بار از زمانی که ۹ شبکه خط‌آهن در نیوزیلند راه‌اندازی شد، یک مسیر برای پیاده‌روی طولانی در دست ساخت است. خط آهن پاپاروآ و مسیر یادبود پایک ۲۹ که به یادبود ۲۹ معدنچی کشته شده در سال ۲۰۱۰ ساخته شد، تسهیلاتی در خصوص بازدید از جنوب بکر این کشور و عجایب ساحل غربی آن فراهم می‌آورد. ماجراجویان می‌توانند از صحنه‌های قابل توجه پیاده‌روی در این مسیر لذت ببرند.

مالت، میزبان پایتخت فرهنگی اروپا

گردشگری

«لونلی پلنت»، تاریخ طولانی مالت، این کشور قدیمی مدیترانه‌ای را به وضوح مشهود دانسته است. معابد پیش از تاریخ در این کشور، استحکامات قرن هفدهمی در نزدیکی ساحل و شبکه‌ای از تونل‌های به هم مرتبط، مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی عمده این کشور هستند. ظرفیت‌های این کشور قرن‌ها و حتی هزاره‌ها است که وجود داشته‌اند اما مالت اکنون با یک تجربه نوین روبه‌رو شده است. این کشور بسیار کوچک به تدریج وضعیت بهتری در گردشگری پیدا کرده و علاوه‌بر این، شهر والتا پایتخت مالت در حال آماده شدن برای پایتختی فرهنگی اروپا در سال 2018 است. به‌جز فستیوال‌های بین‌المللی فیلم و هنر باروک در این کشور، هنر معاصر نیز در آن مورد توجه قرار دارد. «لونلی پلنت» از جاذبه‌های دیگر این کشور اروپایی به همجواری با آب‌ها و دریای گرم و سواحل آن در کنار بیش از 300 روز آفتابی در طول سال اشاره کرده است.

گرجستان، دیدن باقی مانده‌های شوروی

گردشگری

در میان مقاصد معرفی شده از سوی «لونلی پلنت»، گرجستان، این کشور واقع شده در منطقه جنوبی قفقاز نیز وجود دارد. به عقیده این رسانه معتبر گردشگری، تاریخ گرجستان در کنار سنت‌های آن، کشوری را شکل داده که برای بازدید مناسب است. صد سال پیش و با آغاز انقلاب روسیه، گرجستان یک ایالت مستقل اعلام شد و این بقایای روسی تنها یکی از دلایل بسیاری است که می‌توان از آن در سال ۲۰۱۸ بازدید کرد.

موریس، آرامش و تفریح در کنار دریا

گردشگری

به گفته کارشناسان «لونلی پلنت»، موریس دقیقا به‌دلیل دریاهای بسیار زیبایش و تفریحگاه‌های ساحلی مجللش مشهور شده است. علاوه‌بر این جزیره موریس جایی است که با استفاده از آب تفریحات زیادی در آن انجام می‌شود؛ مواردی از قبیل شنا در کنار صخره‌های مرجانی، موج‌سواری با کایت، کایاک‌سواری روی دریا و کشتی‌های کروز در تالاب‌ها. در طول دوران استعمار این کشور، موریس به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود به عنوان «ستاره و کلید اقیانوس هند» محسوب می‌شد. این روزها کارهای زیادی در این کشور در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد و دولت این کشور این جزیره را به عنوان مرکزی برای پرواز به سرزمین‌های آفریقایی تدارک دیده است. ارتباطات جدید با موریس نیز گسترش یافته‌اند و همین موضوع موجب بهبود وضعیت گردشگری این کشور خواهد شد. این کشور به یک دلیل دیگر نیز جذاب است. «لونلی پلنت» عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۸ این جزیره پنجاهمین سال استقلالش را جشن می‌گیرد.

چین، صاحب بزرگ‌ترین شبکه ریلی پرسرعت

گردشگری

چین پرجمعیت‌ترین سرزمین جهان محسوب می‌شود و بزرگ، زیبا و پر از راز و رمز و ماجرا است. طبق گزارش «لونلی پلنت»، از سال 2016 این کشور خطوط ریلی پرسرعت جدید و گسترده‌ای را افتتاح کرده که بزرگ‌ترین شبکه خطوط ریلی پرسرعت را روی کره زمین ایجاد می‌کند. کاخ امپراتوری پکن، شهر ممنوعه، در چند سال اخیر بازسازی شده است و چهار تالاری که پیش‌تر محدود شده بودند، اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر این، برج غول‌پیکر شانگهای از بازدیدکنندگان مرتفع‌ترین عرصه مشاهده در جهان استقبال می‌کند. اواخر سال ۲۰۱۷، مرکز فرهنگی «جامعه طراحی» در کلان‌شهر شن‌ژن افتتاح شد که یک گالری در همکاری با موزه ویکتوریا و آلبرت لندن نیز در آن قرار دارد. به عقیده «لونلی پلنت»، چین قرن بیست‌و‌یکم یکی از مقاصدی است که باید آن را در سال ۲۰۱۸ دید.