روندهای سفر در 2018 به روایت تراول ویکلی

رشد ۲۴درصدی سفر به ایران

تراول ویکلی ادامه داده است: «آیا از اینکه مقصد محبوبتان آنقدر شلوغ باشد که برای عکس‌های اینستاگرام نامناسب باشد، خسته شده‌اید؟ همه این احساس را می‌کنند. با این حال به جای کرواسی یا یونان، چرا یک جزیره مدیترانه‌ای دیگر را امتحان نمی‌کنید؟ به جای اضافه کردن به توده جمعیت توریست، برخی آژانس‌ها در سال ۲۰۱۸ تورهایی را به قبرس تدارک دیده‌اند که گردشگران در آن می‌توانند آب‌های شفاف کریستال مانند و غارهای صخره‌ای جادویی را تجربه کنند.»

براساس این گزارش، همچنان‌که مسافران به‌طور فزاینده‌ای در حال جست‌وجوی تجارب نوین و خوبی هستند، سفر به خاورمیانه نیز با افزایش ۲۴ درصدی سفرهای خروجی استرالیایی‌ها به ایران در سال ۲۰۱۷ از طریق اینترپید رو به فزونی است. در آمریکای جنوبی نیز تورهای جدیدی در کشورهای سورینام و گویان فرانسه که کشورهایی کمتر شناخته شده هستند و به دلارهای ناشی از هزینه‌کرد توریست‌ها نیاز دارند، آغاز به‌کار خواهند کرد. شرکت‌های گردشگری، همچنین برنامه‌های سفر کمتر شناخته‌‌شده‌ای را به کشورهایی که به‌طور گسترده‌تری مورد بازدید قرار می‌گیرند، اضافه کرده است که از این میان می‌توان به چاچاپویاس در پرو اشاره کرد.

اهمیت یافتن مقاصد زمستانی

تراول ویکلی در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که به‌طور متوسط، مسافران تمایل چندانی به تعطیلات زمستانی ندارند. با این حال شرکت‌هایی همچون اینترپید افزایشی را در میزان سفر به مقاصد زمستانی برای مسافرانی که می‌خواهند از قیمت‌های فصل غیر اوج سفر بهره ببرند و مایلند از خیابان‌های شلوغ اجتناب کنند، حدس زده‌اند. یک «سفر اکتشافی آمریکا و کانادا» که مدت آن ۱۲ روز طول می‌کشد، این شانس را به وجود می‌آورد که تجربه جادویی یک کریسمس سپید همراه با برف را در نیویورک تجربه کنند. تراول ویکلی پیشنهاد می‌کند به جای آلپ شلوغ و گران، مسافران از کوهستان‌های تانترا در لهستان بازدید و یک سورتمه‌سواری سنتی در «زاکوپین»، راه رفتن با کفش برفی و اسکی کردن در «یاسنا» و «زالیپیه» را تجربه کنند و از غذاهای شهر کراکوف بهره ببرند.

علاوه‌بر این موارد، مسافران بیشتر و بیشتری می‌خواهند در تعطیلات خود فعال و سلامت باشند؛ نه اینکه در یک اتوبوس بنشینند و مناظر را از پشت پنجره تماشا کنند. به همین دلیل است که آژانس‌های مهم جهان، دست به ایجاد تورهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری زده‌اند که از دوچرخه‌سواری در کشتزارهای چای در سریلانکا تا قایق‌سواری در آب‌های سپید گنگ در هند را دربرمی‌گیرد.  در قسمتی دیگر از این گزارش می‌خوانیم: بهتر است شام خوردن در رستوران‌های ستاره‌دار را فراموش کرد. بسیاری از گردشگران می‌خواهند از تجارب غذایی ناب بهره ببرند. دلارهای توریست‌ها به این ترتیب به درستی به بازارهای محلی انتقال پیدا می‌کنند. برخی از تورهای جدید در سال ۲۰۱۸ شامل شام خوردن با جامائیکایی‌ها و امتحان کردن غذاهای سنتی ژاپنی است. نتایج بررسی‌های گفته شده همچنین نشان داده که بیش از ۵۰ درصد مسافران اینترپید خودشان سفر می‌کنند. سفرهای انفرادی اینترپید موجب می‌شود هر مسافر با همراهی شبیه به خود رهسپار شود، بنابراین هزینه‌ها را با هم سهیم می‌شوند. سفرهای انفرادی جدید ۲۰۱۸ نیز شامل مراکش، ویتنام، بالی، هند و پرو هستند.

تجربه کردن بومی‌های استرالیا

با این‌همه، استرالیایی‌ها مجبور نیستند راه دوری بروند تا خود را به مناطق وحشی و بکر یا تمدن‌های قدیمی روی زمین برسانند. این امیدواری وجود دارد که تور‌های داخلی برای دیدن بومی‌های استرالیایی، موجب رونق توریسم بومیان در سال ۲۰۱۸ و سال‌های آتی شود. کار با مردم محلی در این مورد می‌تواند به پایداری توریسم کمک کند.