اجرای ۸ طرح عمرانی ویژه کودکان و نوجوانان در تبریز

یعقوب هوشیار در ویژه برنامه «نام‌آوران فردا» که به مناسبت هفته ملی کودک در پردیس فرهنگ و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره کنونی توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و استعدادیابی فرشتگان شهر دارد بر همین اساس در حوزه تامین زیرساخت‌‌‌های شهری، مهیا کردن شهر برای بهره‌‌‌مندی حداکثری کودکان از امکانات و احداث مجموعه‌‌‌های متعدد مادر و کودک در سطح شهر از اولویت‌های عمرانی محسوب می‌شود.  وی با بیان اینکه عملیات عمرانی سه طرح احداث خانه مادر و کودک در مناطق ۱، ۳ و ۷ شهرداری به زودی اتمام یافته و به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد، افزود: تملک باغ چلبی با مساحتی بالغ بر ۴ هکتار تمام شده و در سریع‌‌‌ترین زمان ممکن با تکمیل عملیات عمرانی به عنوان پارک ویژه دختران افتتاح شده و در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدام مطلوبی در تامین زیرساخت‌‌‌های ورزشی و فرهنگی در مدارس توسط شهرداری انجام شده است، یادآور شد: طرح «خانه من» در راستای برنامه‌‌‌های راهبردی عملیاتی شهرداری با آیتم‌‌‌های خدمات عمومی شامل لکه‌‌‌گیری آسفالت ورودی مدارس، رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوارها، ترمیم نیمکت‌‌‌ها و تجهیز کتابخانه‌‌‌ها از ابتدای سال‌جاری در ۲۱۵ مدرسه سطح شهر اجرا شده است.

هوشیار همچنین از تشکیل تیم‌‌‌های ورزشی شهرداری با هدف استعدادیابی ورزشکاران خبر داد و تصریح کرد: اجرای موفقیت‌‌‌آمیز طرح‌‌‌های مدیریت شهری مخصوصا در حوزه‌‌‌های فرهنگی و ورزشی مرهون همراهی خانواده‌‌‌ها و شهروندان فهیم تبریزی است، چرا که شکل‌‌‌گیری فرهنگ جامعه  مستلزم حمایت‌‌‌های خانواده‌‌‌هاست.

این برنامه با همراهی و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و گروه‌‌‌های فرهنگی و هنری با حضور و همراهی اجرایی کودکان در دو بخش فضای بیرونی و داخلی برگزار شد. گفتنی است همخوانی سرود آغازین برنامه، همراهی و بهره‌‌‌گیری از توان استعدادهای برگزیده حوزه کودکان در اجرای موسیقی، پرده‌خوانی و نقالی، بازی‌های بومی و محله‌ای، عروسک‌های غول‌پیکر، غرفه کتاب، ایستگاه نقاشی و گریم کودک از بخش‌های مختلف ویژه برنامه «نام‌آوران فردا» بود. در بخش پایانی این مراسم با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از نام‌آوران و کودکان نخبه تبریز در حوزه‌های مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.