اعضای شورای صنفی نمایش در جلسه روز یکشنبه اعلام کردند به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، فعالیت سینماها از ساعت ۱۹ چهارشنبه ۴ مرداد تا پایان روز یکشنبه ۸ مرداد به مدت چهار روز متوقف خواهد شد و از دوشنبه ۹ مرداد فعالیت سینماها با اکران فیلم‌های غیرکمدی از سر گرفته می‌شود. همچنین در این نشسست قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «آخرین تولد» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس «هویزه» ثبت شد.

 

فیلم «میان صخره‌ها»، به کارگردانی مختار عبداللهی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی، در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «درون خانوادگی» که در کشور روسیه برگزار شد، دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر (به شکل مشترک برای حمیدرضا غیبی و آندیا یحیی‌پور) را در بخش مسابقه سینمای کودک دریافت کرد. این فیلم پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی داکا (بنگلادش)، باف (سوئد) و لاکنو (هند) نیز روی پرده رفته بود.

 

نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری با موضوع «خانواده من، اقلیم من» ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. بر این اساس کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۷ساله می‌توانند در بخش «نقاشی» و کودکان و نوجوانان ۹ تا ۲۲ساله می‌توانند در بخش‌های «سفالگری، خوش‌نویسی و عکاسی» این رویداد هنری شرکت کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد هنری تا روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری به نشانی همدان، میدان باباطاهر، جنب سینما کانون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، واحد کارشناسی هنری، ارسال کنند. آثار این دوسالانه، نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ داوری می‌شوند و بهمن‌ماه همراه با قدردانی از برگزیدگان و اهدای جوایز، نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد.