نمایش «افلیا» به کارگردانی مسعود طیبی روز جمعه ۲۹ مهر برابر با ۲۱ اکتبر در جشنواره بین المللی تئاتر شکسپیر در ارمنستان روی صحنه می‌رود. این اثر که چهارمین اقتباس پست‌مدرن طیبی از آثار شکسپیر محسوب می‌شود تولید آموزشگاه هنرهای نمایشی میزانس است و روژین پناهی در آن نقش افلیا را ایفا می‌کند. سمیه طیبی تهیه‌کننده این اثر نمایشی است. مسعود طیبی در این نمایشنامه تحت‌تاثیر نگاه یان کات به شکسپیر، برداشت پست‌مدرن خود را از جنون افلیا در سوگ هملت به تصویر کشیده است و بر اساس دیدگاه اما یونگ، از آنیموس محبوس در زنان سخن می‌گوید.

 

جواد رضویان این روزها برنامه «آدم‌ حسابی» را برای شبکه‌ نسیم آماده می‌کند.پیش‌تولید این طنز آیتمی ۹۰شبی که از اول زمستان تا عید نوروز روی آنتن خواهد رفت به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

فیلم کوتاه «مبهوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی امیرسیافی، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی یک جشنواره ایتالیایی را از آن خود کرد. این جشنواره بین‌المللی که توسط FAO (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) برگزار می‌شود، سعی دارد با دعوت از فیلم‌سازان جوان، نمایش آثار برگزیده و برگزاری جلسات علمی به موضوع «رژیم غذایی سالم و امنیت غذایی» بپردازد. بنابراین به ایده‌های خلاقه و راه‌حل‌های نوآورانه در آثار هنری اهمیت فراوانی می‌دهد.جشنواره WFF از ۱۷ تا ۲۱ ماه اکتبر (معادل با ۲۵ تا ۲۹ام مهرماه) در مقر اصلی FAO در پایتخت ایتالیا برگزار خواهد شد که طی آن تلاش می‌شود با دعوت از کارشناسان و منتقدان این حوزه، نشست‌های متعددی پیرامون تحولات غذایی، آینده غذایی بهتر، چالش‌ها و بحران‌های سیستم کشاورزی و تغذیه جهانی برگزار شود.