برگزاری نمایشگاه‌‌‌های صنعتی در اصفهان نه‌‌‌تنها فرصتی برای نمایش توانمندی‌‌‌های داخلی است، بلکه بستری برای تبادل اطلاعات و نوآوری‌‌‌ها دراین حوزه به شمار می‌‌‌رود. در این راستا، «نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت» با محوریت تجهیزات و ابزارآلات صنعتی و کارگاهی از امروز ۱۰مرداد تا شنبه ۱۳ مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزارمی‌شود. این نمایشگاه با حضور ۱۵۰ غرفه از استان‌‌‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، فارس، قم و آذربایجان شرقی و همچنین مشارکت شرکت‌های بین‌المللی، یک رویداد بزرگ صنعتی خواهد بود.

این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعتی در کشور به شمار می‌‌‌آید. مشارکت‌‌‌کنندگان در زمینه‌‌‌های مختلف صنعتی ازجمله اتوماسیون، تراشکاری، قالب‌‌‌سازی، جوش و برش، ماشین‌‌‌آلات صنعتی، ابزار دقیق، تجهیزات جابه‌جایی و سیستم‌‌‌های شست وشوی صنعتی در این رویداد حضور دارند. نمایشگاه‌‌‌های صنعتی همچون این رویداد تخصصی، بستری مناسب برای ارتقای سطح دانش و مهارت‌‌‌های فنی در میان صنعتگران و علاقه‌‌‌مندان به حوزه‌‌‌های مختلف صنعتی است. حضور گسترده شرکت‌های تولیدی وتوزیعی، به‌‌‌ویژه از استان‌‌‌های مختلف کشور، نشان‌‌‌دهنده رشد و توسعه صنعت در اصفهان و سراسر ایران است.

حضور نمانام‌‌‌های شناخته‌‌‌شده حاکی از اهمیت و کیفیت این رویداد است وتنوع نمانام‌‌‌ها و حوزه فعالیت نیز فرصتی برای فعالان در طیف مختلف صنایع است تا به‌‌‌طور همزمان در یک رویداد، نیازهای خود را پاسخ دهند. درکنار نمایشگاه، برنامه‌‌‌های جانبی متنوعی نیز برگزار خواهد شد. کارگاه‌‌‌های آموزشی رایگان در زمینه‌‌‌های مختلف ازجمله نت اپراتوری ویژه مدیران، خرید ماشین‌‌‌آلات استوک، کالیبراسیون ماشین‌‌‌ابزار، تاثیر اتوماسیون بر نیروی کار، سمینار سنگ‌‌‌زنی و هوشمند‌سازی و کاربرد هوش‌مصنوعی، ازجمله برنامه‌‌‌های جانبی این نمایشگاه هستند. این کارگاه‌‌‌ها فرصتی عالی برای آشنایی با جدیدترین روش‌‌‌ها و فناوری‌‌‌های موجود در بازار و ارتقای دانش فنی شرکت‌کنندگان فراهم می‌‌‌کنند.

گفتنی است با توجه به اهمیت صنایع در اقتصاد کشور، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید و توسعه بازارها منجر شود. همچنین این نمایشگاه، با فراهم آوردن بستری برای تبادل اطلاعات و تجربیات، می‌تواند به‌‌‌عنوان یک موتور محرک برای پیشرفت‌‌‌های آینده درصنعت ایران عمل کند.