رئیس خزانه یزد، مالیات‌‌‌های مستقیم را شامل مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی، مشاغل، مستغلات، متفرقه درآمد، مالیات بر ارث، مالیات‌‌‌های اتفاقی و نقل و انتقال سهام، املاک و سرقفلی، تمبر و اوراق بهادار و خانه‌‌‌ها و خودروهای گران قیمت اعلام کرد. رئیس خزانه معین استان یزد گفت: مالیات‌‌‌های غیرمستقیم نیز شامل عوارض خروج مسافر از کشور، نقل و انتقال و شماره‌‌‌گذاری خودرو، فروش سیگار، ارزش افزوده و سایر کالاها است.  صائبی تصریح کرد: ۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال نیز درآمد استان از منابع حاصل از یک درصد فروش معادن و حقوق دولتی است. معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد در ادامه بررسی بدهی و مطالبات دستگاه‌‌‌های اجرایی را از فعالیت‌‌‌های این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد و گفت: به این منظور پارسال بیش از هزار مورد صورتحساب مالی دستگاه‌‌‌های اجرایی،  شهردارها و نهادهای عمومی غیر دولتی بررسی شد. صائبی افزود: از این تعداد بیش از ۵۱۰ مورد صورتحساب مطالبات و بدهی‌‌‌ها و ۴۹۸ مورد صورتحساب دریافت و پرداخت و صورت‌‌‌های مالی  دستگاه‌‌‌های اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‌‌های یاد شده  توسط حسابرسان اداره تلفیق حساب‌‌‌ها و امور بدهی‌‌‌های این اداره کل انجام شده است؛ نظارت بر اجرای نظام حسابداری بخش عمومی‌(تعهدی) را از فعالیت‌‌‌های نظارتی اداره تلفیق حساب‌ها و امور بدهی‌‌‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در راستای شفافیت در امور مالی هم‌اینک نظام حسابداری تعهدی که از سیاست‌‌‌های مالی دولت است در سیستم مالی دستگاه‌‌‌های دولتی استان اجرا می‌‌‌شود که این فعالیت‌‌‌های مالی را نظام‌‌‌مند و شفاف کرده است. وی برگزاری چهار دوره آموزشی برای ذی‌حسابان و کارشناسان مالی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌‌‌ها را در راستای ارتقای سطح دانش فنی و معلومات آنها ، پیگیری و مراقبت در ارائه صورت‌های دریافت و پرداخت، پاسخ به استعلامات و مشکلات دستگاه‌‌‌های اجرایی و ارائه پیشنهادها‌ در خصوص اصلاح نظام حسابداری بخش عمومی را از دیگر فعالیت‌های اداره تلفیق حساب‌‌‌ها و امور بدهی‌‌‌های این اداره کل برشمرد.

رئیس خزانه استان یزد با بیان اینکه ارائه صورت‌‌‌های مالی موجب شفافیت در اطلاعات مالی از جمله تعیین میزان دارایی‌‌‌ها ، بدهی‌‌‌ها و مطالبات دستگاه‌‌‌های اجرایی می‌‌‌شود، گفت: یکی از مزایای شفافیت در صورت‌‌‌های مالی، شناسایی دارایی‌‌‌ها و بدهی‌‌‌های دولت و در نتیجه شناسایی بهتر اموال مازاد و برنامه‌‌‌ریزی برای پرداخت بدهی‌‌‌های دولت است.  صائبی ادامه داد: همچنین برآورد دقیق میزان بدهی‌‌‌ها در برآورد بهتر میزان اعتبار مورد نیاز دستگاه‌‌‌های اجرایی تاثیر  بسزایی دارد.