عملیات اجرایی دومین کارخانه تولید شمش طلا در خراسان جنوبی

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مجتمع با سرلوحه قراردادن شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و با همت و تلاش‌‌‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان شرکای تجاری خود، گام‌‌‌های مهمی در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال برمی‌دارد. جلالیان گفت: در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتبار ۵‌هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره‌برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه برنامه تولید سال گذشته این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش‌بینی شده بود، افزود: خوشبختانه با همت سرمایه‌گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از  ۱۴۷‌درصد این برنامه محقق شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی شتاب گرفتن فعالیت‌‌‌های اکتشافی و انجام ۳‌هزار متر حفاری مغزه‌گیری را یکی دیگر از دستاوردهای این مجتمع در سال ۱۴۰۲ دانست و گفت: با آغاز فعالیت ۴ پیمانکار حفاری، جبهه‌‌‌های کاری در بیشتر محدوده‌‌‌های اکتشافی این مجتمع تقویت و تلاش شد بیشترین سهم فعالیت‌‌‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید را به خود اختصاص دهیم. وی به بهره‌برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره و تصریح کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تامین شد.

جلالیان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره‌برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌‌‌های حفاری اکتشافی با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، آغاز عملیات اجرایی ساختمان پایگاه فعالیت‌‌‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌‌‌های حفاری را از دیگر فعالیت‌‌‌های انجام شده از سوی این مجتمع در سال گذشته اعلام کرد.