عکس برای خبر رتبه پنجم اعطای تسهیلات در اختیار اذربایجان شرقی

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم اقتصادی مدیریت آذربایجان شرقی طی دو سال اخیر، یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا شاخص‌‌‌های توسعه‌‌‌ای و اقتصادی استان به طور متوازن در بخش‌‌‌های مختلف روند افزایشی داشته باشد و در این زمینه نیز به موفقیت‌هایی رسیده‌‌‌ایم که این نتایج حاصل همراهی و همکاری بخش خصوصی است.کلامی همکاری بانک‌های دولتی با مدیریت اقتصادی آذربایجان شرقی را مناسب توصیف و اظهار کرد: تمام این بانک‌ها طی دو سال اخیر در کنار صنعت و تولید استان در بخش‌های مختلف بوده‌اند. وی در عین حال از شرایط و نحوه همکاری بانک‌های غیردولتی در آذربایجان شرقی ابراز گلایه کرد و ادامه داد: متاسفانه این طیف از بانک‌های مستقر در استان تابع مقررات بانک مرکزی نبوده و همکاری آنچنانی با اقتصاد استان ندارند.

کلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار و گزارش‌‌‌ها درباره شرایط اقتصادی استان، گفت: منتقدان در این زمینه بهتر است با ارائه سند و ارقام و آمار سخن بگویند تا منجر به تشویش اذهان عمومی نشود. وی ادامه داد: ما مدعی هستیم که طی دو سال اخیر در تمام شاخص‌‌‌ها و معیارهای گوناگون اقتصادی که صنعت، امور مالی، بانکداری، کشاورزی و حوزه‌های مختلف و متعدد را شامل می‌شود، آذربایجان شرقی شرایط بهتری دارد. کلامی با بیان اینکه تمام ادعاها و مطالبی که از سوی استانداری آذربایجان شرقی در حوزه‌‌‌های اقتصادی ارائه می‌شود متکی به آمارها، اسناد و ارقام رسمی است، یادآور شد: باید توجه داشت که اقتصاد را تنها می‌توان از طریق آمار و اسناد مورد ارزیابی قرار داد نه با ایجاد شائبه و نقل‌قول‌های غیررسمی.

وی از آمادگی معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برای پاسخگویی به تمام مسائل این حوزه توسط رسانه‌‌‌های منتقد خبر داد و اعلام کرد: در صورتی که آمار و اسناد متقن وجود داشته باشد ما با سعه‌صدر و با کمال میل می‌توانیم پاسخ دهیم. کلامی بحث و بررسی پیرامون مسائل اقتصادی را منوط به ارائه آمار دانست و اظهار کرد: البته در این میان جایگاه و شاخص‌های هر استان باید بر اساس داشته‌های اقتصادی آن استان مورد بررسی قرار بگیرد و این‌گونه نیست که آذربایجان شرقی با استان تهران که ۶۰‌درصد منابع کشور را در اختیار دارد، مقایسه شود.