آذربایجان‌شرقی رتبه پنجم اعطای تسهیلات بانکی را دارد

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد کلامی با بیان اینکه ۲.۷ درصد مجموع منابع مالی کشور در آذربایجان شرقی است، رتبه استان در این زمینه را ششم در بین استان های کشور اعلام کرد که این آمار از سوی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ثبت و ارایه می شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم اقتصادی مدیریت آذربایجان شرقی طی ۲ سال اخیر، یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا شاخص های توسعه ای و اقتصادی استان به طور متوازن در بخش های مختلف روند افزایشی داشته باشد و در این زمینه نیز به موفقیت هایی رسیده ایم که این نتایج حاصل همراهی و همکاری بخش خصوصی است.

کلامی همکاری بانک های دولتی با مدیریت اقتصادی آذربایجان شرقی را مناسب توصیف و اظهار کرد: تمام این بانک ها طی ۲ سال اخیر در کنار صنعت و تولید استان در بخش های مختلف بوده اند.

وی در عین حال از شرایط و نحوه همکاری بانک های غیردولتی در آذربایجان شرقی ابراز گلایه کرد و ادامه داد: متاسفانه این طیف از بانک های مستقر در استان تابع مقررات بانک مرکزی نبوده و همکاری آنچنانی با اقتصاد استان ندارند.

کلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار و گزارش ها درباره شرایط اقتصادی استان، گفت: منتقدان در این زمینه بهتر است با ارایه سند و ارقام و آمار سخن بگویند تا منجر به تشویش اذهان عمومی نشود.

وی ادامه داد: ما مدعی هستیم که طی ۲ سال اخیر در تمام شاخص ها و معیارهای گوناگون اقتصادی که صنعت، امور مالی، بانکداری، کشاورزی و حوزه های مختلف و متعدد را شامل می شود، آذربایجان شرقی شرایط بهتری دارد.

کلامی با بیان اینکه تمام ادعاها و مطالبی که از سوی استانداری آذربایجان شرقی در حوزه های اقتصادی ارایه می شود متکی به آمارها، اسناد و ارقام رسمی است، یادآور شد: باید توجه داشت که اقتصاد را تنها می توان از طریق آمار و اسناد مورد ارزیابی قرار داد نه با ایجاد شائبه و نقل قول های غیررسمی.

وی از آمادگی معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برای پاسخگویی به تمام مسایل این حوزه توسط رسانه های منتقد خبر داد و اعلام کرد: در صورتی که آمار و اسناد متقن وجود داشته باشد ما با سعه صدر و با کمال میل می توانیم پاسخ دهیم.

کلامی بحث و بررسی پیرامون مسایل اقتصادی را منوط به ارایه آمار دانست و اظهار کرد: البته در این میان جایگاه و شاخص های هر استان باید بر اساس داشته های اقتصادی آن استان مورد بررسی قرار بگیرد و اینگونه نیست که آذربایجان شرقی با استان تهران که ۶۰ درصد منابع کشور را در اختیار دارد، مقایسه شود.