چالش صندوق‌های بیمه‌‌‌ای در قرن حاضر

وی افزود: از جمعیت ۳میلیونی استان، نزدیک‌به۲میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند؛ به عبارتی بیمه تامین اجتماعی ۶۱درصد از جمعیت استان را دربر می‌گیرد. مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۲هزار واحد کارفرمایی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه کرد: در مجموع ۲۸ شعبه اصلی، ۱۳ کارگزاری و ۴ شعبه اقماری در استان داریم. فلاح یادآور شد: در راستای توسعه خدمات غیرحضوری، ۵۷ خدمت را به‌‌‌صورت غیرحضوری در اختیار شهروندان قرار می‌‌‌دهیم که دیگر کارفرمایان برای ارائه فهرست و پرداخت حق بیمه نیازی به مراجعه حضوری به شعب نداشته باشند. فلاح با اشاره به تسویه بدهی ۱۰۶هزار میلیارد تومانی به بانک رفاه، افزود: موضوع دیگر تهاتر به دولت بوده که این بدهی در قالب سهام مناسب تسویه شده است.

وی به کاهش بیمه بیکاری‌‌‌ اشاره کرد و گفت: قبل از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۲هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌‌‌کردند که با رشد تولید و رشد اقتصادی که ایجاد شده تعداد مقرری‌‌‌بگیران به شکل رسمی به ۸هزار نفر کاهش پیدا کرده است. مدیرکل بیمه تامین اجتماعی مازندران در ادامه با اعلام اینکه استقرار کامل نظام نسخه الکترونیک در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته در پاسخگویی به مراجعان در قالب ارتباطات مردمی رتبه خوبی را در کشور کسب کردیم. وی درباره افزایش حقوق مستمری‌‌‌بگیران در سال‌جاری نیز یادآور شد: مطابق مصوبه شورای عالی کار حق اولاد در سال‌جاری با ۳۰۰درصد افزایش، حق عائله‌‌‌مندی و حق مسکن و کمک به تامین معیشت زندگی مستمری‌‌‌‌‌‌بگیران افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در دولت سیزدهم و در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اتفاقات خوبی در خصوص افزایش منابع پایدار سازمان افتاد، گفت: در قالب طرح بیمه دانشجویان و دختران و زنان خانه‌‌‌دار و همچنین بیمه‌شده اجباری، یک میلیون و ۹۰۰هزار بیمه‌شده جدید تحت پوشش سازمان قرار گرفتند که منجر به افزایش درآمد پایدار سازمان به میزان ماهانه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان شد. وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته وصولی سازمان ۷۱درصد رشد داشت و از رقم ۶هزار و ۴۰۰میلیارد به بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان رسید. در خصوص افزایش بیمه‌شدگان شاهد رشد ۳۳‌هزار نفری تعداد بیمه‌‌‌شدگان استان بودیم که منجر به کسب رتبه چهارم کشور در طرح بیمه زنان خانه‌‌‌دار و رتبه ششم کشور در بیمه دانشجویان شد.

فلاح برنامه‌‌‌های سازمان برای سال‌جاری و آینده را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: استمرار طرح‌‌‌های توسعه پوشش بیمه‌‌‌های اجتماعی، هوشمندسازی کامل تامین اجتماعی و اتصال به سامانه‌‌‌های نظام بانکی و مالیاتی برای تسهیل ارائه خدمات، ادامه پروژه پرونده الکترونیک مطالباتی و اجرای کامل طرح پرونده الکترونیک سلامت از برنامه‌‌‌های راهبردی سازمان است که با جدیت دنبال خواهد شد.