سفر هشت رقمی با شاسی بلند

به عنوان مثال اگر اغلب تورها از وسایل حمل و نقلی مثل هواپیما،‌ اتوبوس یا قطار استفاده می‌کنند،‌ سفر با این تورها با ماشین‌های شاسی‌بلند و به شکل سافاری است، مقاصد سفر نیز شامل عرصه‌های طبیعی می‌شود. در این نبض سفر گردشگری سراغ تورهایی رفتیم که چنین برنامه‌هایی را برای مخاطبان‌شان عرضه کرده‌اند. یکی از این تورها به مقصد استان مازندران و ییلاقات گرسماسر است. این تور سه روزه در این منطقه برای گردشگر ۱۳میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد و اقامت آن در خانه‌های بوم‌گردی است،‌ در این تور، شرکت‌کنندگان خدماتی از قبیل دیدن از جنگل‌های دالخانی، پیاده‌روی کوتاه در ییلاق پلهم جان در منطقه جنت رودبار را دریافت می‌کنند.

شهرستان شاهرود از دیگر مناطقی است که تورهای سافاری در آن برگزار می‌شود‌، شمال شاهرود دو منطقه دارد،‌ یکی جنگل ابر که سال‌هاست یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و حالا جاذبه‌ای جدید به اسم گردنه خوش ییلاق که با عبور از آن وارد استان گلستان  و روستاهایی که به شکل پلکانی هستند می‌شوید. تور سه‌روزه‌ای که برای سافاری در جنگل ابر تدارک دیده شده و اقامت آن در خانه‌های بوم‌گردی است ۹ و نیم میلیون تومان برای هر نفر است. دیدن از روستای ییلاقی ابر و جنگل‌های هیرکانی معروف به جنگل ابر با درختان حفاظت‌شده‌ سرخ‌دار جزو برنامه‌های این تور تعریف شده است.

تور گردنه خوش ییلاق با ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت برای هر نفر ۹ میلیون تومان هزینه دارد و گردشگران می‌توانند خدماتی از قبیل تجربه تماشای کویر نمکی و صدای درهم شکستن بلورهای نمک در زیر پا تا هیجان سافاری در لابه‌لای مسیر درختان مه گرفته جنگلی و اسکان در‌ اقامتگاه بوم‌گردی را دریافت کنند. استان اصفهان دیگر استانی است که تورهای سافاری از مبدا تهران به آن انجام می‌شود. یکی از این تورها به مقصد کویر چاه عروس است که اقامت در آن در خانه محلی است و با توجه به دو روزه بودن هزینه آن نیز پایین‌‌تر از تورهای دیگر است. این تور دو روزه برای هر نفر ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد و خدماتش شامل دیدن از نخلستان‌های زیبا و پربار در کویر و شب‌مانی در زیر آسمان پر ستاره کویر می‌شود.

 سافاری ریگ‌جن و روستای آشتیان عنوان تور سافاری دیگری است که هزینه‌اش برای ۳روز به ۱۰ میلیون تومان به ازای هر نفر می‌رسد و در آن مواردی مانند دیدن از روستای آشتیان و ریگ جن و عمق تاریخ شهر نایین گنجانده شده، ‌اقامت شرکت‌کنندگان این تور در خانه محلی است. در استان اصفهان سافاری تور دیگری به نام کویر ورزنه و آبگرم ورتون تعریف شده که هزینه هر نفر برای شرکت در این برنامه سه روزه ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می‌شود. در این تور خدماتی مانند سافاری و پیاده‌روی روی رمل‌های شنی کویر ورزنه، هم‌نشینی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی کویر، بازدید از تنها گاوچاه ایران، بنای کاروانسرای کوهپایه، ارگ، قلعه‌ قورتان، کبوترخانه و اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی عرضه می‌شود.

p18 copy