اتمام طرح‌‌‌های اقتصادی نیمه‌‌‌تمام؛ اولویت استانداری گلستان

وی با مقایسه اقدامات ۲ساله دولت سیزدهم با دولت‌‌‌های گذشته گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۸/ ۲ میلیون دلار سرمایه‌‌‌گذاری خارجی در گلستان انجام شده بود اما در دولت سیزدهم و با افزایش ۸/ ۳ برابری، تاکنون ۱۳میلیون و ۴۵۰ هزار دلار سرمایه‌‌‌ خارجی جذب شده است. وی با یادآوری تلاش شبانه‌‌‌روزی و با برنامه دولت و مدیران استان برای کمک به کاهش مشکلات و نارسایی‌‌‌ها گفت: در نتیجه این کوشش‌‌‌ها، رشد اقتصادی گلستان از ۸/ ۳ در سال ۱۳۹۹ به ۸/ ۵ درصد در سال گذشته رسید. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۵۴۳ واحد تولیدی نیمه‌‌‌فعال و راکد در استان وجود داشت که با برنامه‌‌‌ریزی و تلاش برای رفع موانع، در دولت سیزدهم تاکنون ۱۰۳ واحد از این صنایع احیا شد و به چرخه تولید بازگشت. دهنوی گفت: سهم گلستان از کل صادرات به کشور ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۳ درصد رسیده و شاخص اشتغال استان نیز در جایگاه دوازدهم کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد: اشتغال بیمه شده در مجموع هشت سال دولت قبل در گلستان ۳۰هزار نفر بود که در دولت سیزدهم تاکنون ۱۸هزار اشتغال بیمه شده در استان به ثبت رسیده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به احتمال انجام دور دوم سفر رئیس‌‌‌جمهور در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در این سفر افزون بر ۸۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌‌‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال ۲۳ هزار نفر به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید. دهنوی گفت: این استان رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده در حالی که سال ماقبل در رده دوازدهم ایستاده بود. وی صدور مجوز بی نام و منطقه آزاد تجاری اینچه برون را از برنامه‌‌‌های توسعه جذب سرمایه‌‌‌گذاران خارجی برشمرد و گفت: شرایط سرمایه‌‌‌گذاری خارجی در این استان رو به بهبود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در ادامه افزود: بیشترین رشد اقتصادی گلستان در سال ۱۴۰۱ در بخش صنعت و معدن با رشد ۹/ ۷ درصدی رخ داده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری صادرات کالا به کشور ترکمنستان در اولویت قرار گرفته است ، افزود: هدف‌گذاری صادرات استان به این کشور ۳۰ درصد در سال جاری بوده که در سال ۱۴۰۴ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.