پاداش برقی برای مشترکان کرمانشاهی

وی با اشاره به لزوم صرفه‌‌‌جویی و مصرف بهینه انرژی‌برق توسط هم‌استانی‌‌‌ها گفت: باید برق را به میزان ضرورت و در زمان‌‌‌های موردنیاز استفاده کنیم به طوری که در مواقعی که میزان بار شبکه برق بیشتر از میزان تولید می‌شود مشترکان بدون مشکل، برق موردنیاز خود را دریافت کرده و به معیشت، درآمد و آسایش مردم کوچک‌ترین خدشه‌‌‌ای وارد نشود. صحرایی با تاکید بر اینکه ابتدا باید در فضاهای اداری و سازمان‌های دولتی مصرف بهینه را شروع کنیم، تصریح کرد: صنایع، کشاورزان و مشترکان خانگی می‌توانند با همکاری صنعت برق و تعامل با این بخش انرژی پایداری داشته باشند و همچنین از طرح‌‌‌های تشویقی و پاداش‌‌‌های وزارت نیرو بهره ببرند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه برق به عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت در تمام فعالیت‌‌‌های بشر نقش دارد، اظهار کرد: اکنون ضریب نفوذ برق در شهرهای استان ۱۰۰‌درصد و در روستاها نیز بیش از ۸/ ۹۹‌درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷پست فوق توزیع در استان فعال است، گفت: ۳۱۴ فیدر ۲۰ کیلووات انرژی را از پست‌‌‌ها می‌‌‌گیرند و معبرهای‌‌‌ اصلی توسط ۱۹هزار و۵۰۰ ترانسفورماتوری که وظیفه تغییر ولتاژ را دارند به دست مصرف‌کننده می‌‌‌رسانند و همچنین ۱۲‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۷هزار و۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف انرژی‌برق را به ۸۲۰‌هزار مشترک در استان می‌‌‌رساند. مرادی در ادامه افزود: طبق مصوبه هیات دولت، اداره‌‌‌ها ۳۰‌درصد در ساعات اداری و ۶۰درصد در ساعات غیر‌اداری نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ باید در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت و توافق بین وزارت نیرو و صنعت، صنایع باید در هفته به مدت ۱۲ ساعت، از ساعت ۱۱تا۲۳ در یکی از روزهای هفته به جز جمعه با شرکت توزیع برق برای کاهش بار در مصرف برق همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برق صنایع به هیچ عنوان محدود نمی‌شود، گفت: جابه‌جایی روز تعطیل از روز جمعه به یکی از روزهای هفته یکی دیگر از برنامه‌‌‌های ما در راستای مدیریت مصرف برق در صنایع است که با توجه به مدیریت بار امسال برق بیشتری به صنایع اختصاص داده‌‌‌ایم. به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه طبق توافق انجام شده با کشاورزان، آنها ۶ روز در هفته به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۱ تا ۱۸ با شرکت توزیع برق همکاری می‌کنند و به ازای این همکاری ۱۹ ساعت باقی‌مانده را برق رایگان دریافت خواهند کرد.