علی‌‌‌محمد زنگانه افزود: در سفر ریاست جمهوری به گلستان بیش از ۱۲‌هزار میلیارد تومان مصوبه عمرانی انحام شد. وی افزود: این مصوبات در حوزه دستگاهی شامل جهاد کشاورزی ۳۸۰۰‌میلیارد تومان، نیرو ۲۰۷۵‌میلیارد تومان که بعد‌ها ۱۰۰۰‌میلیارد تومان دیگر نیز اضافه شد، راه و شهرسازی ۲۱۲۰‌میلیارد تومان، بهداشت، درمان و سلامت ۱۷۳۰‌میلیارد تومان، فرهنگ ۱۸۰‌میلیارد تومان، علوم ۴۳‌میلیارد تومان، رفاه ۱۹۹‌میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۲۱۸‌میلیارد تومان، مشترک با بنیاد مسکن ۹۵‌میلیارد تومان، آموزش و پرورش ۲۸۵‌میلیارد تومان، زیرساخت‌‌‌های گردشگری ۱۱۰‌میلیارد تومان، مشترک با بنیاد شهید ۹۵‌میلیارد تومان، اوقاف و امور خیریه ۱۵‌میلیارد تومان، طرح‌‌‌های مشترک با بنیاد مستضعفان ۸۵‌میلیارد تومان، اعتبارات حمایتی از محل وزارت نفت ۱۰۸‌میلیارد تومان، زیرساخت‌‌‌های کلانتری‌های مشترک با وزارت کشور ۲۴۰‌میلیارد تومان، محیط‌زیست ۳۵‌میلیارد تومان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۳۵۷‌میلیارد تومان، صدا و سیما ۲۰‌میلیارد تومان، زنان و خانواده ۵‌میلیارد تومان، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌‌‌های دفاع مقدس ۴۰‌میلیارد تومان، دادگستری ۱۲‌میلیارد تومان، صنعت، معدن و تجارت ۷۰‌میلیارد تومان و کمیته امداد امام‌‌‌خمینی‌‌‌ (ره) ۲۴۲‌میلیارد تومان می‌شود. استاندار گلستان گفت: همچنین ۷۴۰‌میلیارد تومان مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه، ۱۱‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌‌‌آفرین، ۱۳‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات ارزی برای استان در نظر گرفته شده است. زنگانه ادامه داد: تاکنون بیش از ۲‌میلیارد تومان از این مصوبات به استان تخصیص داده شده که البته ۱۲۲۰‌میلیارد تومان آن دریافت و بقیه نیز در حال اجرایی شدن است. وی یادآور شد: از انتهای شهریور ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در مقایسه با یک سال قبل، اعتبارات استانی گلستان ۱۸۱‌درصد، اعتبارات از ردیف‌‌‌ها و متفرقه ۳۳۷‌درصد، اعتبارات استانی ویژه ۱۰۸۸‌درصد، اعتبارات ملی ۱۱۰‌درصد و مجموع اعتبارات استان ۱۹۳‌درصد رشد داشته است.

استاندار گلستان گفت: مجموع تخصیص‌‌‌ها در سال مالی ۱۴۰۰ به نسبت سال مالی قبل از آن ۱۶۰۵‌میلیارد تومان به ۴۷۰۶‌میلیارد تومان ارتقا یافته است. زنگانه خاطرنشان کرد: امروز در حال ایجاد زیرساخت‌‌‌هایی در گلستان هستیم که استان‌‌‌های دیگر آن را در ۲ یا ۳ دهه قبل ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: در برخی موضوعات همچون لایروبی کانال‌‌‌های خلیج گرگان از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم و با ۲۸‌درصد تخصیص، لایروبی بیش از ۴۵‌درصد کانال‌‌‌ها اجرا شده است.

زنگانه با اشاره  به دیگر طرح‌‌‌های اساسی استان گفت: با موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی مجوزهای‌ تله کابین علی‌‌‌آبادکتول اخذ شده و انتظار داریم اخذ مجوزهای تله کابین گرگان نیز انجام شود و بتوانیم شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در گلستان باشیم.