ایوب اسداللهی با این توضیح که بیش از ۱۲۵ هکتار از اراضی دستگاه‌های دولتی در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: از ۱۲۰‌هزار متقاضی، ۸۹ نفر واجد شرایط بوده که ۴۹‌هزار نفر از آنها موفق به تشکیل پرونده شده‌اند. بر همین اساس نیز برای این تعداد متقاضی ما به زمینی به مساحت ۶۸۲ هکتار برای ساخت مسکن نیاز داریم. اسداللهی با اعلام اینکه در شهر همدان تامین ۹۶ هکتار زمین به صورت قطعی انجام شده است، ادامه داد: ماه‌‌‌های گذشته نیز تامین ۶۸۰ هکتار زمین در اراضی شیرین که سند تک برگ دولتی داشت در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت کار برخی افراد مراجعه کرده و اعلام کردند مالک زمین‌‌‌ها هستند.

وی توضیح داد: پس از این اتفاق موضوع را بررسی و متوجه شدیم در بیش از ۴۲۰ هکتار از این اراضی با معارض روبه‌رو هستیم و از آنجا که افراد مدعی همکاری لازم را نداشتند اجرای طرح در این بخش متوقف شد. وی با تاکید بر اینکه در موضوع خرید زمین، رضایت مردم بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: متاسفانه همدان از دو ضلع بسته بوده و تنها از یک سمت می‌توان زمین موردنیاز را برای مسکن تامین کرد. مدیرکل راه و شهرسازی‌سازی همدان با این توضیح که تاکنون در همین فضا نیز با بیش از ۴۲۰ نفر جلسه گذاشته و صورت‌جلسه امضا شده است، گفت: اگر نتوانیم در اراضی تعیین شده موفق به تهاتر یا توافق شویم آن وقت بر اساس قانون می‌توانیم در حوزه تملک وارد شده و پس از گذشت مراحل قانونی در اراضی مورد نظر اقدام به خانه‌سازی کنیم.

وی گفت: خوشبختانه از طریق ستاد کل نیروهای مسلح با ارتش توافق کرده و نزدیک به ۱۵۰ هکتار از اراضی این نهاد در منطقه پادگان شهید قهرمان در اختیار ما قرار گرفته است. اسداللهی با بیان اینکه اکنون ۱۵۳۲ واحد مسکن مهر در استان همدان باقی مانده که شامل ۱۶ طرح می‌شود، افزود: ۱۳ تا ۱۴ طرح بدون متقاضی است که در حال تعیین‌تکلیف آنها هستیم. این مقام مسوول درباره وضعیت طرح مسکن ملی که در دولت قبل افراد اقدام به ثبت‌‌‌نام در آن کردند نیز با این توضیح که بر اساس تصمیم مدیران وقت وزارتخانه سایت ثبت‌‌‌نام باز شده و ۶‌هزار و ۸۹۸ نفر اقدام به ثبت‌‌‌نام و واریز پول از ۴۰ تا ۹۰‌میلیون تومان کردند، گفت: ضمن عذرخواهی از مردم باید بگویم ما تنها توانستیم برای نیمی از این جمعیت زمین تهیه کنیم هرچند در تلاشیم برای ۳۵۰۰ متقاضی باقیمانده این طرح در همدان طی یک ماه آینده زمین موردنیاز طرح را تامین کنیم. وی با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن متقاضی محور بوده و تا افراد تامین اعتبار نکنند طرح آنها پیش نخواهد رفت، ادامه داد: اکنون قیمت تمام شده برای متقاضیان متری ۷ تا ۱۰‌میلیون تومان است.