وی ادامه داد: هرگونه توسعه ‌‌‌و فعالیتی در هر حوزه‌‌‌ای اعم از اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و... نیازمند توسعه زیرساخت‌‌‌های راه و حمل‌ونقل است تا بتواند آن فعالیت آغاز شود؛ زیرا در عصر حاضر زندگی بدون حمل‌ونقل‌‌‌ امکان‌‌‌پذیر نیست. معاون ساخت و نگهداری راه‌‌‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: همدان به عنوان حلقه واصل و چهارراه ارتباطی مرکز کشور به استان‌‌‌های غرب و جنوب غربی است و به همین دلیل از اهمیت زیادی برای وزارت راه و شهرسازی برخوردار است که با همین نگاه اقدامات خوبی در حوزه راهسازی و راهداری صورت گرفته است. مقبلی ادامه داد: آزاد راه همدان-تهران یکی از همین اقدامات مهم و موثری است که دولت‌‌‌ها با نگاه توسعه‌‌‌ای ایجاد کرده و ایمنی تردد و تسریع در حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای را برای کاربران ما فراهم کرده است و سال‌هاست مردم از آن بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند. وی با بیان اینکه تنها در سال ۱۴۰۰ ارزش ریالی اقدامات صورت گرفته در همدان ۳۵۰‌میلیارد تومان است، اضافه کرد: البته این اقدامات کافی نیست و با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راه‌‌‌ها در سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه راهگشا خواهد شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌‌‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل کشور با ابراز اینکه ضریب برخورداری راه‌‌‌های روستایی استان همدان با ۹۹‌درصد از نرم کشور که ۸۲‌درصد است بالاتر بوده، اظهار کرد: روستاها مولد تولید هستند و باید زیرساخت‌‌‌هایی برای اینکه تولیدات خود را به راحتی به بازار مصرف برسانند فراهم شود. مقبلی وضعیت استان همدان را در حوزه ساخت راه‌‌‌های ارتباطی بالاتر از نُرم کشوری دانست و افزود: آن چیزی که امروز در استان همدان نیاز است عمدتا به منظور تامین اعتبارات مناسب برای روکش آسفالت، حفظ و ارتقای ضریب ایمنی شبکه‌‌‌ موجود، ایمن‌‌‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم هشداری است تا کاربر بتواند به راحتی و ایمنی در شبکه ارتباطی حرکت کند.

وی اظهار کرد: از ۱۵۰‌هزار کیلومتر راه‌‌‌های فرعی و روستایی سراسر کشور ۱۱۳‌هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷‌هزار کیلومتر راه فرعی اختصاص داده شده که برای ایمنی و نگهداری این راه‌‌‌ها سالانه مبلغی افزون بر ۵۵‌هزار‌میلیارد تومان نیاز داریم همچنین ۱۲‌هزار کیلومتر کریدور شهری نیازمند اقدامات فوری مانند روکش آسفالت و ایمنی‌‌‌سازی است که سالانه بین ۳ تا ۴‌هزار‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است. معاون ساخت و نگهداری راه‌‌‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور در پایان اظهار کرد: راه و شریان‌‌‌های ارتباطی ما به عنوان موتور محرک و فعالیت اقتصادی کشور محسوب می‌شود و هرچقدر ما بتوانیم از نظر ایمنی و تردد سطح سرویس مناسبی فراهم کنیم اقدامی در حوزه اقتصادی کشور انجام داده‌‌‌ایم.