رئیس اتاق کرمانشاه رمز و شاه کلید ثبات اقتصادی در کشور را کنترل نرخ تورم دانست و تاکید کرد: کنترل تورم تنها از طریق برقراری انضباط مالی و بودجه‌‌‌ای کشور و جلوگیری از خلق پول بدون پشتوانه است.کاشفی از تورم به عنوان آفت اقتصاد کشور یاد کرد و ادامه داد: مردم انتظار دارند تورم حاکم بر فضای اقتصادی کشور مدیریت شود. وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه فعالان اقتصادی و مردم از اقدام شجاعانه دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی، خاطرنشان کرد: اکنون همه کنترل تورم را به عنوان روی دیگر سکه، از دولت تقاضا دارند.

خواسته دیگر عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران از رئیس‌جمهوری افزایش اختیارات استانداران و تمرکززدایی‌‌‌ به‌ویژه در زمینه حمایت از تولید و اشتغال بود. کاشفی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایلوت این تمرکززدایی باشد، افزود: اگر این اتفاق رخ دهد کمک شایانی به کاهش بیکاری استان خواهد کرد. وی اضافه کرد: جزئیات پیشنهادهایی که برای افزایش اختیارات نیاز است از سوی اتاق بازرگانی تدوین شده و به رئیس‌جمهوری تقدیم خواهد شد. رئیس اتاق کرمانشاه همچنین خواستار تسهیل‌‌‌گری در زمینه رفع تعهدات ارزی و کاهش قید و بندهای پیش روی این حوزه شد و اظهار کرد: نگاهی که درگذشته در بانک مرکزی در زمینه بازگشت ارز صورت گرفت، هنوز با گذشت چند سال بخش زیادی از تجار توانمند کشور و کرمانشاه به‌ویژه افرادی که با عراق تجارت دارند را گرفتار کرده است.

وی خواستار حل این مشکل به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات فعالان اقتصادی شد. کاشفی سپس از ظرفیت‌‌‌های تجاری کرمانشاه و رتبه پنجم استان در صادرات کشور یاد کرد و گفت: از مهم‌ترین مشکلات ما در زمینه حمل‌ونقل با عراق و تخلیه و بارگیری کالاهاست که باعث ازدحام در مرزها و افت کیفیت کالاهای صادراتی شده است. وی خواستار برقراری حمل یکسره تا عراق شد و از رئیس‌جمهوری خواست برای این منظور به وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی ماموریت ویژه بدهد. به گفته کاشفی، برقراری حمل یکسره دسترسی ما را به بازار رایگان ۱۰۰‌میلیارد دلاری عراق تسهیل می‌کند و از سوی دیگر می‌توان این مسیر را تا سایر بازارهای جهانی از جمله سوریه و دریای مدیترانه ادامه داد و عمق تجارت و اقتصاد کشور را برای سال‌ها افزایش داد. سجاد سنجابی، رئیس کانون کارآفرینان کرمانشاه و کشور نیز در این دیدار خواستار حمایت از بخش کشاورزی و توجه به کسب نظر از فعالان این بخش شد و گفت: اگر بخش کشاورزی حمایت شود بیکاری کرمانشاه به صفر خواهد رسید. مظفر عبدالله، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک نیز از فعالان اقتصادی به عنوان بازوان توانای دولت یاد کرد. وی با تاکید بر لزوم گسترش کشت قراردادی، این شیوه را یک الگوی موفق دانست که لازم است در تمام کشور اجرا شود.