افشار فتح‌‌‌الهی در مراسم کلنگ‌‌‌زنی این طرح گفت: مشکل مسکن، یکی از دغدغه‌‌‌های جدی مردم نجیب قشم بوده که در سال‌های اخیر به آن توجهی نشده است و طرح مسکن جوانان قشم با هدف خانه‌‌‌دار کردن مردم کلید خورد. وی ادامه داد: در فاز اول طرح مسکن باسعیدو ۱۳۷ نفر از جوانان صاحب‌خانه می‌‌‌شوند و در این طرح قیمت زمین از هزینه مسکن تقریبا حذف و تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت در نظر گرفته شده است. به گفته فتح‌‌‌الهی تاکنون ۸‌هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت‌‌‌نام کرده‌‌‌اند و پس از مراحل راستی‌‌‌آزمایی و پالایش متقاضیان عملیات اجرایی در سایر روستاهای جزیره نیز کلید خواهد خورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در طرح مسکن جوانان، هدف واگذاری زمین نیست؛ بلکه دستیابی مردم به مسکن ارزان‌قیمت، با کیفیت مناسب و مقاوم است. فتح‌‌‌الهی تصریح کرد: برای جلوگیری از بورس‌‌‌بازی زمین، تنها افراد بومی، ساکن در قشم و بدون خانه که از امکانات دولتی استفاده نکرده‌‌‌اند، در طرح مسکن جوانان احراز صلاحیت شدند.  مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان نیز گفت: در طرح جهش تولید قرار شده هرسال یک‌میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود و امروز کلنگ ۱۳۷ واحد درباسعیدو با مشارکت منطقه آزاد به زمین خورد.

شهریار نوری‌‌‌زاده ادامه داد: در تمام روستاها و شهرهای قشم بر اساس تقاضای مردم این طرح اجرا خواهد شد. مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن در این طرح دو روش وجود دارد که ساخت مسکن با خودیاری مردم و کمک بنیاد مسکن و استفاده از توان پیمانکاران این نهاد، پیش‌بینی شده است. وی یادآور شد: در بندرعباس ۳‌هزار و ۶۰۰ واحد با پیشرفت ۴۵‌درصدی در حال اقدام است که از محل تسهیلات و آورده مردم به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید.