یدالله مصدقی‌‌‌فرد اظهار کرد: پتروشیمی امیرکبیر در سال ۱۴۰۰ توانست شاخص‌‌‌های کلیدی عملکرد از جمله تولید کل، تولید محصولات پلیمری و تولید اتیلن را با بالاترین میزان بهره‌وری نسبت به سال‌های گذشته به ثبت برساند.

وی ادامه ‌‌‌داد: این مجتمع تولیدی در سال ۱۴۰۰ بالاترین میزان تولید اتیلن (مهم‌ترین خوراک واحدهای پلیمری) را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش ۴۵‌درصدی تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به افزایش ۱۶‌درصدی تولید کل محصولات پتروشیمی این مجتمع در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ گفت: این میزان افزایش تولید محصول، عملکرد جدیدی از این واحد تولیدی در مقایسه با سال‌های گذشته محسوب می‌شود. وی اضافه‌‌‌کرد: همین روند در مورد تولید محصولات پلیمری نیز تکرار شده و پتروشیمی امیرکبیر با ۱۲‌درصد افزایش در تولید محصولات پلیمری در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، توانسته در این زمینه نیز بالاترین رکورد تولید را در سال‌های اخیر  ثبت کند.مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر ادامه داد: واحدهای پلیمری این مجتمع پارسال با تحقق ۱۱۹درصدی برنامه، (بیش از ظرفیت اسمی)، توانستند عملکرد جدیدی در تولید محصول را به ثبت برسانند. وی گفت: پلی‌اتیلن سنگین، سبک و سبک خطی در گریدهای مختلف، محصولات پلیمری این مجموعه را شامل می‌شود. مصدقی فرد همچنین با تاکید بر اهمیت تداوم فرآیند تولید واحدهای پتروشیمی به منظور پایداری تولید گفت: توقف در همه واحدهای تولیدی این مجتمع نسبت به سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۶‌درصد کاهش داشته است. وی افزود: این شرایط باعث شد تا این مجموعه پارسال، کمترین توقف را در مراحل تولید محصول  داشته باشد.