رئیس اتاق کرمانشاه از ظرفیت بورس منطقه‌‌‌ای کرمانشاه یاد کرد که یکی از رشیدترین تالارهای بورس کشور است و اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌‌‌ها و امکاناتی که در بورس کرمانشاه وجود دارد اما استفاده کافی را از آن در کرمانشاه نمی‌‌‌بریم. کاشفی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده صنایع و واحدهای تولیدی کرمانشاه از مزیت بازار سرمایه بی‌‌‌بهره بمانند هم یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل، فرهنگی است و بسیاری هنوز نسبت به ظرفیت‌‌‌های بازار سرمایه آگاهی کافی ندارند.

وی یکی دیگر از عواملی که باعث شده واحدهای تولیدی کرمانشاه کمتر سراغ بورس بروند را خانوادگی بودن بسیاری از کسب و کارها و بنگاه‌‌‌های تولیدی در استان دانست و خاطرنشان کرد: روند نزولی بازار سرمایه طی چند وقت اخیر نیز بر کاهش اقبال به سمت این بازار بی‌تاثیر نبوده است. رئیس اتاق کرمانشاه تاکید کرد: این در حالی است که بازار سرمایه را باید با دید بلندمدت حداقل ۶ماهه و یک‌ساله نگاه کرد و اینکه این بازار دامنه تغییرات و ریسک زیادی دارد و البته همین موارد بورس را به یک بازار جذاب تبدیل کرده است. کاشفی با بیان اینکه بسیاری از مردم هم حتی نسبت به بورس شناخت کافی ندارند و سال گذشته برای نخستین بار مردم بیشتر از گذشته تا حدودی با مفاهیم بورس آشنا شدند، یادآور شد: مجموع این موارد ما را بر آن داشت تا از ظرفیت خوبی که در بورس منطقه‌‌‌ای کرمانشاه وجود دارد خصوصا برای جذب صنایع و واحدهای تولیدی استان بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌‌‌نامه همکاری که در این زمینه بین بورس و اتاق بازرگانی منعقد شد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این همکاری تلاش برای ورود بنگاه‌‌‌های اقتصادی کرمانشاه به بازار سرمایه است، زیرا بسیاری از صنایع استان ظرفیت ورود به بورس را دارند اما نیازمند راهنمایی، آموزش و منتورینگ هستند که بنا داریم با همکاری بورس منطقه‌‌‌ای کرمانشاه این کار را برای آنها انجام دهیم. رئیس اتاق کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌‌‌ها را استفاده از ظرفیت کارشناسان سازمان بورس و استقرار آنها در اتاق بازرگانی اعلام کرد و افزود: امیدواریم با مجموعه این اقدامات شاهد اقبال بیشتر مردم و واحدهای تولیدی به بازار سرمایه و ایجاد تحول در اقتصاد استان باشیم.

در ادامه محمد بهمن، مدیر بورس منطقه‌‌‌ای کرمانشاه نیز با بیان اینکه تالار بورس کرمانشاه یکی از تالارهای برتر کشور است، افزود: از نظر حجم معاملات نیز معمولا در جایگاه ۹ تا ۱۰ کشور قرار داریم.