ذبیح‌‌‌الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد دارایی در این مراسم گفت: طی سه، چهار سال اخیر بر اثر رکود اقتصادی و تورم، مشکلاتی به مردم تحمیل شده و دوران سختی را سپری می‌‌‌کنیم. درآمدهای کشور در گذشته همواره متکی به درآمدهای نفتی بوده و در چند سال اخیر بخشی از این درآمدها به سمت منابع مالیاتی سوق داده شده است تا بتوانیم از وابستگی‌‌‌های نفتی فاصله بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در ارزهای وارداتی همچنان بیشترین اتکای ما به صادرات نفتی است و به تولیدات داخلی و صادرات دانش محور کمتر توجه شده است. رضا خواجه نایینی، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی هم در مراسم معارفه خود گفت: در این چند سال اداره کل اقتصاد و دارایی در ۳ حوزه اصلی متمرکز شده که حوزه مرکز خدمات سرمایه‌‌‌گذاری خراسان رضوی نخستین مرکز در نوع خود در استان ها بوده و امیدواریم با رفع موانع در این زمینه‌‌‌، این جایگاه ارتقا یابد و ادامه راه را پرشتاب‌‌‌تر پیش ببریم. وی افزود: موضوع فروش اموال مازاد دولتی می‌‌‌تواند به اعتبارات استان و دستگاه‌‌‌های استان، کمک کند که البته کار بسیار سختی است اما وظیفه‌‌‌ای است که در قانون تعیین و در مجلس تصویب شده است و به توصیه وزیر اقتصاد، این اقدام از خودمان شروع شود.

حسین امیررحیمی، مدیر پیشین امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی هم در مراسم تودیع خود با اشاره به فعالیت‌‌‌های انجام شده در دوران خدمتش اظهار کرد: پس از ۱۰ سال توانستیم در حوزه مالیاتی به صددرصد درآمدهای پیش‌‌‌بینی شده استان دست یابیم.