وزیر کشاورزی، غذا و امور روستایی کره‌جنوبی چونگ هوانگ کیون همچنین اظهار کرد که به جوانان مستعد بسته کمکی جامع دولتی برای کسب تخصص در کشاورزی هوشمند، عمدتا از طریق آموزش و برنامه‌های آموزشی عمیق و همچنین تامین مالی و بهبود شرایط زندگی، ارائه خواهد شد. او در مصاحبه‌ای با وب‌سایت کره تایمز در ۹ فوریه گفت: جوانان، آینده کشاورزی کره هستند. کشاورزان مسن‌تر به کشت محصولات می‌پردازند و پس از آن همتایان جوان آنها در سراسر کشور آن محصولات را فرآوری و ایجاد ارزش افزوده می‌کنند.

او گفت: تنها حدود ۲/ ۱‌درصد از ۲/ ۲ میلیون کشاورز در مناطق روستایی کره که حدود ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ۳۹ سال و جوان‌تر هستند. این رقم بسیار پایین باید از طریق سیاستگذاری درست و حمایت فوری افزایش یابد. در غیر‌این صورت، جمعیت به سرعت در حال پیر شدن در مناطق دورافتاده کشور در ۱۰ سال آینده به حدی کاهش می‌یابد که قابل ترمیم نیست. مهم‌ترین بسته‌‌‌های سیاستی این است که دولت به کشاورزان جوان سه سال تضمین درآمد می‌دهد تا از تعهد پایدار آنها در این صنعت حمایت کند، در غیر‌این صورت کشاورزان تمایلی به عمل به تعهدات کشاورزی پایدار نشان نخواهند داد.

این برنامه امسال حدود ۴هزار شرکت‌کننده جوان را هدف قرار داده که دو برابر سال گذشته است. بیشتر آنها از مناطق شهری از جمله سئول و استان گیونگگی هستند. آنها میوه‌‌‌ها و سبزیجات را در مزارع هوشمند پرورش می‌دهند که اغلب با فناوری‌‌‌های کاملا یکپارچه مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کنند. چهار مزرعه هوشمند در سراسر کشور اداره می‌شوند و به واسطه برنامه‌های تضمین‌شده دولت، اجازه کشت در بسیاری از زمین‌های دیگر صادر خواهد شد.

از طرف دیگر وام مسکن با نرخ بازپرداخت پایین به آنها کمک می‌کند با گروه‌هایی از افراد هم‌سن و سال خود در آنجا مستقر شوند و آنها را قادر می‌سازد در یک محیط باثبات خانواده تشکیل دهند. دولت همچنین وعده داده که مراکز مهدکودک و امکانات آموزشی و همچنین مکان‌هایی را که والدین و فرزندانشان می‌توانند برای سرگرمی وقت خود را صرف یادگیری، معاشرت، بازی و نقاشی کنند بسازد. سیاست‌های دولت باید به آنها کمک کند تا به آینده امیدوار باشند. آنها سپس می‌توانند کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند و برای ارتقای کل صنعت با احساس قدردانی بیشتر پیشرفت کنند.

توت فرنگی کره‌ای محبوب در خارج از کشور

به گفته چانگ، در میان محصولات کشاورزی کره که محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، توت فرنگی سرآمد است. بر اساس گزارش اداره توسعه روستایی، یک آژانس تحقیقاتی و ترویج کشاورزی وابسته به این وزارتخانه، سهم بازار توت فرنگی تولید شده در کره در سال ۲۰۲۱ به ۹۶‌درصد رسید. این نشان‌دهنده یک رشد سریع ۱/ ۶۱ درصدی از سال ۲۰۱۰ است و این دستاورد قابل‌توجه در کمتر از ۲۰ سال حاصل شد. سهم توت فرنگی کره از بازار جهانی در سال ۲۰۰۵ حدود ۲/ ۹‌درصد بود و بیش از ۹۰‌درصد توت فرنگی داخلی این کشور وارداتی بود.

چانگ گفت: توت فرنگی کره‌ای مورد علاقه مردم در سراسر جهان است. بسیاری از کشورهای خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا می‌گویند که عاشق توت فرنگی کره‌ای هستند. بهترین محصول، توت فرنگی تازه یک هفته پس از برداشت است، به همین دلیل است که آنها با هواپیماهای تدارکاتی زنجیره سرد حمل می‌شوند. وزیر امور خارجه گفت: کره اخیرا یک قرارداد صادراتی با امارات متحده عربی برای کشاورزی هوشمند به ارزش ۵۶ میلیون دلار (۷۰ میلیارد وون) امضا کرده است که از طریق آن فروش بذر و فناوری‌های بذری فراهم می‌شود.

قطر، عمان و عربستان سعودی نیز علاقه شدیدی به امضای قراردادهای مشابه نشان می‌دهند. همچنین مزارع هوشمند آزمایشی در استرالیا توسط کارشناسان کره‌ای ساخته می‌شوند، که مشابه مزارع موجود در ویتنام و قزاقستان هستند. کامبوج و اندونزی نیز هر کدام به زودی یکی از این مزارع را خواهند داشت. او گفت: کشورهای خاورمیانه خواهان مدیریت دقیق مزارع هوشمند هستند که در مقایسه با مزارع در ایالات متحده یا هلند، از نظر اندازه کوچک هستند. فناوری‌‌‌های کشاورزی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به این صنعت کمک می‌کند تا جهش قابل‌‌‌توجهی داشته باشد که با رانندگی خودران و فناوری‌‌‌های خودکار برای کار با وسایل نقلیه آفت‌‌‌کش‌‌‌ها، کامیون‌‌‌های علوفه و شیردوشی بیشتر تقویت می‌شود.

افزایش امنیت غذایی

وزیر کشاورزی کره‌جنوبی در ادامه افزود: دولت قصد دارد نرخ خودکفایی غذایی کره‌جنوبی را تا سال ۲۰۲۷ به ۵/ ۵۵‌درصد برساند که این میزان از ۴/ ۴۴‌درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این چشم‌انداز با افزایش تولید غلات محلی، از جمله گندم و لوبیا، فعال می‌شود. برنج تنها غلاتی در این کشور است که تا سال ۲۰۲۱ دارای نرخ خودکفایی ۶/ ۸۴ درصدی است. این ارقام برای گندم به ۸‌درصد و برای حبوبات به ۵/ ۴۳‌درصد افزایش می‌یابد. کره ۸۰‌درصد محصولات دیگر را وارد می‌کند.

از طرف دیگر چانگ ریاست یک کارگروه ویژه را برعهده دارد که برای کمک به کره در دستیابی به ۱۰ میلیارد دلار صادرات کشاورزی در سال‌جاری تشکیل شده است. هدف دستیابی به ۱۵میلیارد دلار صادرات تا سال ۲۰۲۷ است. به گفته وی همکاری با همتایان تولیدکننده غلات تقویت خواهد شد، که هدفی حیاتی برای تقویت رهبری کره در برنامه‌های کمک به توسعه خارج از کشور (ODA) است که به موجب آن می‌توان مشارکت‌های اعتماد‌محور را با تعداد بیشتری از کشورهای شریک تجاری در آمریکای مرکزی و جنوبی تقویت کرد. نهادهای جهانی که کره می‌تواند حضور خود را در آنها گسترش دهد شامل چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام (IPEF)، یک برنامه چندجانبه و ابتکار اقتصادی است که از طریق آن تلاش‌های کره برای ارتقای امنیت غذایی جهانی و رشد پایدار نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.