بزرگترین واردکننده‌های دانه سبز قهوه

این تغییر فرهنگ باعث افزایش تمایل رستری‌ها، کافه‌ها و برندهای مختلف به تهیه قهوه خام یا همان دان قهوه سبز شده است تا کنترل بیشتری بر فرآیند رست و پردازش قهوه داشته باشند. به همین منظور، شرکت‌های تجاری زیادی در زمینه واردات دانه قهوه سبز مشغول به فعالیت شده‌اند تا بتوانند پاسخگوی نیاز جدید بازار باشند. در نتیجه، قصد داریم در ادامه این مطلب برخی از بزرگترین واردکننده‌های دانه قهوه سبز را به شما معرفی کنیم.

بازرگانی گروه موثق

گروه صنایع غذایی موثق (www.movasagh.co)، با اختلاف بزرگترین واردکننده دانه سبز قهوه در بازار است که بیش از نیم قرن گذشته فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است و اعتبار بالایی در بازار ایران خصوصا تهران کسب کرده است. گروه صنایع غذایی موثق در زمینه واردات و فروش کالاهایی مثل ادویه جات، خشکبار، لوازم قنادی و دان سبز قهوه فعالیت می‌کند و محصولات متنوع خود را تحت برندهای مختلف به بازار ارائه می‌کند. از جمله نقاط قوت این گروه صنایع غذایی که در ساختار هلدینگ فعالیت می‌کند، گستردگی و تنوع و موجودی محصولات و واردات قهوه دانه سبز کاینو، به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین دانه قهوه وارداتی به ایران است.

نوآوری و تمرکز بر کیفیت محصولات، پایبندی به رفتار تجاری حرفه‌ای همواره مدنظر فعالیت‌های تجاری این شرکت بوده است و همین موضوع باعث افزایش شهرت و خوشنامی‌ بیشتر این شرکت در مارکت قهوه در ایران شده است.

از میان برندهای گروه بازرگانی موثق، سه برند برمک، توبک و کاینو در صنعت قهوه فعالیت دارند و وارد کننده اصلی دانه قهوه سبز باکیفیت و درجه یک از مبدا ویتنام، اندونزی، برزیل، اوگاندا، اتیوپی، هند و غیره به کشور هستند. اما در سبد کالای دو برند برمک و توبک انواع ادویه نیز وجود دارد.

این هلدینگ در سال ۱۳۹۷ تصمیم گرفت حضور خود در بازار قهوه را گسترش دهد و زیرساخت‌های لازم برای ارائه قهوه رست شده باکیفیت را برای بازار ایران تهیه کند. در نتیجه، مانوین انواع محصولات قهوه رست شده باکیفیت، قهوه ترکیبی، قهوه فوری و موارد دیگر را در بسته ‌بندی فله پنج تا ده کیلویی به بازار ارائه کرد.

پس از آن، برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کننده خرد در بازار قهوه، برند بن‌مانو برای ایجاد یک تجربه قهوه‌نوشی متفاوت و مبتکرانه ایجاد شد. این برند، انواع قهوه‌های رست شده باکیفیت و متناسب با ذائقه‌های متنوع را برای قهوه‌نوش‌های حرفه‌ای ایرانی فراهم کرده است. خلاقیت و نوآوری گروه غذایی موثق را می‌توان به وضوح در انواع مختلف محصولات بن مانو مشاهده کرد. برای مثال، بن‌مانو برای اولین بار از یک نوع دریپ بگ کافی با نام تجاری نورسکا رونمایی کرد که برای نوشیدن قهوه در زمان‌های مختلفی از روز (با سطوح کافئین مختلف) طراحی شده است.

 این شرکت در ابتکار عملی نوآورانه کافه بن‌مانو اکسپلور را در یکی از بهترین مناطق تهران افتتاح کرده است و انواع محصولات قهوه بن‌مانو را در این کافه به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این کافه شرایط مناسب برای تبادل تجربیات فعالان صنعت قهوه را فراهم کرده و انواع محصولات این برند را سرو می‌کند.

شرکت آیسان خاورمیانه کالا

شرکت آیسان خاورمیانه کالا (aysankhavarmiane) از سال ۱۳۸۹ در زمینه واردات و صادرات محصولات غذایی از جمله دانه سبز قهوه، انواع ادویه جات، قهوه فوری و قهوه و محصولات وابسته فعالیت خود را شروع به فعالیت کرد. این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود از انواع فعالیت‌های مربوط به توسعه علم قهوه حمایت مالی و معنوی می‌کند. آیسان خاورمیانه کالا دانه سبز قهوه را از بعضی از مهم‌ترین تولید‌کننده‌های مطرح قهوه در سه قاره جهان مثل برزیل، اتیوپی، اندونزی، اوگاندا و غیره تامین می‌کند.

همچنین، آیسان خاورمیانه کالا تحت نظر شرکت نظر قهوه به تولید دستگاه‌های قهوه ساز و رست قهوه مشغول است.

دانه قهوه سبز بهار

شرکت سبز بهار (sabz-bahar) در سال ۱۳۸۳ و در تهران با هدف تامین و در دسترس قرار دادن مواد غذایی اساسی برای خانواده‎های ایرانی کار خود را شروع کرده است. در سبد کالایی این شرکت، محصولاتی مثل آجیل و خشکبار، ادویه جات و چاشنی‌ها، غلات و آردها، سبزیجات خشک، پودر سوخاری، قند و شکر، پروتئین و حبوبات وجود دارد.

شرکت سبز بهار محصولات قهوه خود را تحت برندهای کاگویا و رونارو به بازار عرضه کرده است تا پاسخگوی نیازهای متنوع مصرف‌کننده ایرانی باشد. برای مثال، رونارو انواع کافی میکس، کاپوچینو،‌هات چاکلت، قهوه فوری و اسپرسو را به بازار ارائه می‌کند، در حالی که کاگویا به صورت تخصصی در زمینه تهیه قهوه‌های تک‌خاستگاه از مبداهای اندونزی، اوگاندا، برزیل، کلمبیا، هندوستان و ویتنام فعالیت می‌کند.

علاوه‌بر این‌ها، این شرکت دان سبز و قهوه فوری و انواع قهوه‌های روبوستا و عربیکا را از مبداهای هندوستان، ویتنام، اندونزی، اوگاندا، برزیل به صورت عمده در بازار عرضه کرده و با شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های عمده قهوه و کارگاه‌های برشته‌کاری همکاری می‌کند.

دانه سبز قهوه افق سبز تجارت فرد

شرکت بازرگانی افق تجارت (ofoghtf) فرد بیش از 30 سال پیش فعالیت تجاری خود را در شهر اصفهان شروع کرده است و از سال 1397 دان سبز قهوه را با برند O.T.F به کشور وارد کرده است. این شرکت انواع قهوه لیبریکا، روبوستا وعربیکا را از مبدا هند، اندونزی و ویتنام وارد می‌کند.

افق تجارت سبز علاوه‌بر دان قهوه سبز، انواع قهوه برشته‌کاری شده درجه یک را وارد می‌کند تا امکان تجربه قهوه‌نوشی با عطر و طعم متنوع را برای مصرف‌کننده ایرانی فراهم کند.

شرکت بازرگانی پارس محزون

شرکت بازرگانی پارس محزون (parsmahzoun) که در شیراز آغاز به کار کرد به صورت خاص در زمینه صادرات انواع ادویه و خشکبار فعالیت می‌کند. سبد محصول این شرکت بسیار گسترده و متنوع است، به طوری که این شرکت از طرفی در زمینه صادرات انواع مختلف خشکبار به کشورهای حوزه خلیج فارس و بعضاً کشورهای اروپایی، و از طرفی دیگر در زمینه واردات محصولات خاصی از جمله دان سبز قهوه در انواع روبوستا و عربیکا از کشورهای اندونزی، ویتنام، برزیل و هند فعالیت می‌کند.

علاوه‌بر این، شرکت بازرگانی پارس محزون با بهره‌گیری از امکانات و منابع انسانی و سرمایه‌ای متعدد بستر مناسبی برای صادرات محصولات مختلف ایجاد کرده است.

شرکت قهوه زاگرس

شرکت قهوه زاگرس یکی از شرکت‌های اصفهانی است که از سال 1398 در زمینه واردات دان سبز قهوه فعالیت دارد. این شرکت با هدف فراهم کردن محصولات خاص و کمیاب برای بازار ایران، انواع قهوه اسپیشالتی را از مبدا ویتنام، تانزانیا، اندونزی، کلمبیا و هند وارد می‌کند.

قهوه زاگرس با هدف تسهیل تجارت و گسترش فعالیت خود یک شعبه و دفتر کار در کشور امارات تاسیس کرده است تا بتواند علاوه‌بر مشتریان ایرانی خود، به مشتریان و بازارهای هدف خارج از ایران هم خدمت‌رسانی کند.

سخن نهایی

با توجه به افزایش تقاضای عمومی ‌به تهیه دان قهوه سبز و داشتن کنترل بیشتر بر فرآیند رست و پردازش آن، شرکت‌های مختلفی به واردات این محصول مشغول شده‌اند. در مطلب فوق به معرفی و مقایسه برخی از مهم‌ترین واردکننده‌های دانه قهوه سبز پرداخته شد. با بررسی دقیق شرکت‌های فعال در زمینه واردات دانه قهوه سبز، می توان گفت که گروه‌های تجاری بزرگ، با تکیه بر سابقه فعالیت بیشتر و رویکردهای تجاری نوآورانه و حرفه‌ای خود، توانسته‌اند سهم بیشتری از بازار ایران را به خود اختصاص داده و بالطبع به یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین واردکننده‌های قهوه در ایران تبدیل شوند.