در این نشست معاون نظارت بر بورس‌‌‌ها و ناشران سازمان بورس در نخستین میز صنعت حوزه حمل‌و‌نقل کشور گفت: هدف از برگزاری میز صنعت در حوزه‌‌‌های مختلف، بررسی مسائل و مشکلات صنایع کشور بوده است؛ به طوری که پس از برگزاری این جلسات، همکاران میز صنعت به صورت اجمالی گزارشی از مسائل اساسی و مشکلات صنایع تهیه و به نهادهای ذی‌‌‌ربط برای رسیدگی به مشکلات آنان ارسال می‌‌‌کنند. رضا عیوض‌‌‌لو افزود: تاکنون گزارش‌‌‌های مدونی از حوزه‌‌‌های مربوط به فلزات و پالایشی تهیه و به وزارتخانه‌‌‌های صمت، نفت و اقتصاد و دارایی ارجاع داده شده است. وی در ادامه عنوان کرد: اعضای مختلف اقتصادی و همچنین شورای عالی بورس نیز تاکید ویژه‌‌‌ای بر بررسی و مشکلات صنایع دارند. معاون نظارت بر بورس‌‌‌ها و ناشران سازمان بورس اظهار کرد: خروجی سیاستگذاری اقتصادی این است که متغیرهای اقتصادی اثرگذار بر فعالیت شرکت‌‌‌ها تهیه شده و منافع ذی‌نفعان، به ویژه سهامداران، بیش از پیش مورد توجه باشد. به گفته او، انتظار می‌‌‌رود مسائل و مشکلات صنایع به سیاستگذاران اقتصادی منعکس شده و راهکارهای مربوط به آن ارائه و اجرا شود. عیوض‌لو با بیان اینکه سرمایه‌‌‌گذاری در شرکت‌‌‌ها باید از محل منابع موجود صورت گیرد، گفت: متناسب با حمل‌ونقل کشور، سرمایه گذاری مورد نیاز برای آن باید انجام شده و همچنین هماهنگی بین دستگاه‌‌‌ها توسعه یابد.

وی در ادامه به ایجاد تعامل و همکاری با سازمان گمرک تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مزیت‎هایی برای شرکت‌‌‌های حمل‌ونقلی در بخش‌‌‌های مختلف از سوی گمرک ایجاد شود که این امر به مذاکرات و تعاملات بیشتری نیازمند است. معاون نظارت بر بورس‌‌‌ها و ناشران سازمان بورس با تاکید به اینکه تلاش داریم در حیطه وزارت اقتصاد و گمرک، مسیر را برای رفع مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقلی هموارتر کنیم، بیان کرد: مسائل و مشکلات شرکت‌‌‌های حمل‌ونقلی باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود. در این نشست، مدیران‌عامل برخی شرکت‌‌‌های حمل‌ونقلی به صورت حضوری و برخط به تشریح فعالیت خود در این صنعت و نیز بیان مشکلات حوزه فعالیتی خود اشاره کرده و پیشنهادهایی ارائه دادند. سرمایه‌‌‌گذاری در صنعت حمل‌و‌نقل، به خصوص حمل‌ونقل جاده‌ای، نیروی کار ارزان، نوسازی ناوگان، کمبود لکوموتیو، نیاز به همکاری بیش از پیش سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات با شرکت‌‌‌های حمل‌ونقلی، تعمیرات و انحصاری شدن کارها در راه‌آهن، سرمایه‌‌‌گذاری در تجهیزات استراتژیک بنادر، نیاز شدید به کاهش هزینه‎ها، نیاز به تجهیزات بندری و همچنین موانع پیش‌روی بخش خصوصی از جمله مسائل و مواردی بود که از سوی مدیران شرکت‌‌‌های حمل‌ونقل در این جلسه مطرح شد. براساس این گزارش، در این میز صنعت یکی از شرکت‌‌‌های حمل‌ونقلی بر آموزش بیشتر رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت بورسیه اعلام آمادگی کرد تا رانندگان تحت آموزش حرفه‌ای قرار بگیرند.

به گفته این مدیران، سرمایه‌‌‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل آنطور که باید قابل قبول نبوده و دست‌اندرکاران باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند تا سهامداران با اعتماد بیشتری در این حوزه سرمایه‌‌‌گذاری کنند و نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی را رقم بزنند. همچنین در این میز صنعت بر همکاری بیش از پیش گمرک و تسهیل قوانین و نیاز ترانزیت کشور به زیرساخت‌‌‌های لازم تاکید شد و مدیران شرکت‌‌‌های حمل‌ونقلی معتقد بودند که خروجی جلساتی همچون میز صنعت می‌‌‌تواند به افزایش بهره‌‌‌وری و راندمان فعالیت‌‌‌ها کمک کند.