وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین آفت بر سر راه توسعه اقتصاد کشور ناامید کردن تولیدکنندگان و مردم از مسیر توسعه اقتصادی است‌‌‌. صنعت فولاد در بازار سرمایه جایگاه ویژه‌ای دارد و سهم بیش از ۳۰‌درصدی را از کل سودآوری این بازار به خود اختصاص داده است.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همه فعالان بخش‌های خصوصی و دولتی یک هدف را دنبال می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد در راهکارهایی که اتخاذ می‌کنند اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که از مسیر همین نشست‌های گفتمانی قابل حل است.وی ادامه داد: تامین مالی صنعت فولاد و حفظ سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت زیادی برای بازار سرمایه دارد.عشقی تصریح کرد: یکی از مسائل جدی در زمینه سرمایه‌گذاری در زنجیره صنایع، تامین انرژی و تامین برق است. سازمان بورس اعلام آمادگی می‌کند که با انتشار اوراق‌ مختلف این مساله رفع شود.

اجرای این مساله نیازمند کمک دولت و مجلس است. وی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰همت بازگشت سرمایه به شرکت‌های بورسی صورت گرفت.عشقی بیان کرد: در سازمان بورس تلاش بر این است که مصرف انرژی تمام شرکت‌ها بررسی شود؛ چه شرکت‌های انرژی‌بر و چه غیر از آنها. با این حال توفیق در کاهش مصرف انرژی به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد. وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری از محل سود شرکت‌ها از اولویت‌های سازمان بورس است و همواره در بورس‌کالا تامین نیاز داخل در اولویت بوده است.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: سیاستگذار فکر می‌کند با قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند مشکلات را حل کند، اما این راهکار موفق نبود.

عشقی گفت: تداوم تولید شرکت‌های فولادی در بلندمدت نیازمند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی از سود حاصل از اجرای طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای شرکت‌هاست. وی گفت: بیش از ۳۰‌درصد سودآوری بازار سرمایه از فلزات اساسی است و منافع میلیون‌‌‌ها سهامدار و سهامداران عدالت به صنعت فولاد و دیگر فلزات وابسته است.رئیس سازمان بورس تاکید کرد: بحث سرمایه‌گذاری از طریق منابع داخلی (سود‌های انباشته) و شرکت‌های سهامی‌عام پروژه در پروژه‌های خاص از جمله دغدغه‌های ماست.عشقی گفت: همواره سعی کردیم در بورس‌کالا به نحوی عمل کنیم تا نیازهای داخلی با قیمت‌های منطقی تامین شود. سیاستگذاران گاه با قیمت‌گذاری دستوری آسیب‌هایی بر صنایع و بازار آزاد وارد کردند که امید می‌رود با اصلاحات صورت گرفته این مساله رفع شود.