«بجهرم»: توسعه مولد نیروگاهی جهرم در افشای اخیر خود در سامانه کدال از تمدید برگزاری مناقصه خبر داد. موضوع مناقصه، خرید قطعات موردنیاز برای تعمیرات اساسی توربین‌‌‌های گازی V۹۴.۲ ورژن۳ بوده است. در متن افشا آمده است: کلیه شرکت‌های دارای تجربه در زمینه موضوع مناقصه می‌‌‌توانند به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان پروین، خیابان ایثار سوم، پلاک ۲، طبقه اول، واحد ۱ مراجعه و اسناد مربوطه را دریافت کنند. اسناد مناقصه، فقط به نماینده اشخاص حقوقی دارای معرفی‌‌‌نامه معتبر تحویل داده خواهد شد. ارائه کارت ملی نماینده به همراه رونوشت آن الزامی است. ضمنا تاریخ برآوردشده برای مشخص شدن نتایج ۲۰فروردین ۱۴۰۲ است.

«حخزر»: کشتیرانی دریای خزر از برگزاری مزایده فروش ملک در تاریخ ۲۱اسفند ۱۴۰۱ خبر داد. بر این اساس شرکت در متن اطلاعیه خود عنوان کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر در نظر دارد ششدانگ ملک مازاد خود به مساحت ۲۵هزار مترمربع را از طریق مزایده عمومی با وضعیت موجود در آدرس رشت، خیابان سعدی، روبه‌روی خوابگاه دانشجویان (ساختمان سابق شهر و روستا) به‌فروش برساند. علاقه‌مندان به شرکت در مزایده می‌توانند از تاریخ نشر آگهی با مراجعه به آدرس گیلان، بندرانزلی، غازیان، خیابان شهیدمصطفی خمینی، روبه‌روی اداره کل بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی دریای خزر، اداره حقوقی و امور قراردادها از ساعت ۹ تا ۱۶ تا تاریخ ۲۵اسفند ۱۴۰۱با پرداخت مبلغ یک‌میلیون تومان به شماره حساب ۲۲۱۱۷۰۳۲۶ نزد بانک تجارت شعبه برج آسمان در وجه شرکت کشتیرانی دریای خزر و ارائه فیش واریزی اسناد مزایده را دریافت کنند و ضمن مطالعه ضوابط و رعایت مقررات مربوطه، پیشنهاد قیمت خود را همراه با اوراق تکمیل‌شده در پاکت در بسته مزایده قرار داده و به نشانی پیش‌گفته تا تاریخ ۹فروردین ۱۴۰۲ تحویل و رسید دریافت کنند. زمان بازگشایی پاکات با حضور نمایندگان شرکت، نهادهای نظارتی و متقاضیان (حضور افراد متقاضی اختیاری است) در سالن کنفرانس مرکز اصلی شرکت کشتیرانی دریای خزر واقع در بندرانزلی، غازیان، خیابان شهیدمصطفی خمینی، روبه‌روی اداره کل بنادر و دریانوردی، طبقه دوم در روز یکشنبه مورخ ۱۵فروردین ۱۴۰۲برگزار می‌شود. مزید اطلاع قیمت کف مزایده فروش، مبلغ ۱۳۶میلیارد تومان است.

«تاپکیش»: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش طی افشای «الف» از نتایج برگزاری مزایده خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد در این مزایده که قصد داشت ساختمانی با عرصه و عیان زمین به مساحت ۷۷۹مترمربع و دارای ۵۲۰مترمربع کارگاه و سند ششدانگ تک‌برگ واقع در شهرک اکباتان، خیابان بیمه چهارم، شهید فلسفی را به فروش برساند، در مهلت مشخص‌شده فقط یک پاکت به قیمت پیشنهادی۸۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان واصل شده که به عنوان برنده مزایده اعلام شده است و برنده مزایده اعلام‌شده تا تاریخ ۲۴اسفند ۱۴۰۱ برای انعقاد قرارداد فرصت دارد به این شرکت مراجعه کند.

«کویر»: شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از تاثیرات بااهمیت تغییرات ارزی (قیمت ارز) بر شرکت خبر داد. موضوع افشا شناسایی سود تسعیر ارز فروش‌های صادراتی دی و بهمن‌ماه ناشی از تفاوت نرخ ارز در کوتاژهای صادراتی (نرخ ارز در فاکتور فروش) و نرخ ارز مبادله‌ای (نرخ فروش ارز در بازار بوده و منبعی که ارزش از آن حاصل شده فروش صادراتی به‌‌‌مبلغ ۳۱میلیون و ۱۶۷هزار دلار در دی و بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ بوده است. در شرح موضوع و دلایل ایجاد سود عنوان شده است: با توجه به نوسانات بااهمیت اخیر نرخ ارز، نظر به اینکه فاکتورهای فروش صادراتی شرکت در دی و بهمن‌ماه سال‌جاری براساس نرخ ارز درج‌شده در کوتاژ صادراتی (میانگین نرخ دلار معادل ۳۰هزار و ۶۳۷تومان)، صادر شده و نرخ ارز مبادله‌ای در بازار متشکل ارز ایران در حال حاضر حدود ۴۰هزار و ۵۹۰تومان است، بنابراین تفاوت نرخ ارز مذکور سبب تحقق سود حاصل از تسعیر ارز به مبلغ حدود ۳۱۰میلیارد تومان شده که تحت همین عنوان در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی لحاظ می‌شود و تاریخ شناسایی آثار تغییرات نرخ ارز در حساب‌‌‌های شرکت از ۲۱اسفند ۱۴۰۱ است. لازم به ذکر است که سود مذکور به لحاظ داشتن منشأ صادراتی، معاف از مالیات است.