در قوانین موجود در بازار سرمایه به‌طور دقیق موارد و مصداق‌هایی که باید در ارتباط با آنها شرکت‌ها اطلاعیه با‌اهمیت یا به اصطلاح افشاگری کنند، مشخص کرده است. از همین‌رو اطلاعات با‌اهمیت دامنه محدودی دارند، اما با این حال مصداق‌هایی که برای آن تعریف شده تکثر نسبتا بالایی دارد. البته به‌جز مصادیق عینی مشخص‌شده، در ماده ۴ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس، «تعیین و تشخیص سایر اطلاعاتی که مهم است و باید افشای فوری شود، برعهده ناشر است.» این‌گونه اطلاعیه‌ها به‌طور معمول در گروه «ب» و با موضوع «سایر اطلاعات بااهمیت» منتشر می‌شوند.

به بیان دیگر موارد افشا دامنه بسته‌ای ندارد و هر خبری که مدیران شرکت احساس کنند می‌تواند بر جریانات مالی شرکت اثرگذار باشد، می‌توانند آن را  به‌عنوان اطلاعات با‌اهمیت منتشر کنند.

در ماده‌۱۳ این دستورالعمل برخی از مصادیق اطلاعات مهم آورده شده و درباره آن گفته شده که ناشر موظف است این‌گونه اطلاعات را افشای فوری کند. یکی از این شکل اطلاعیه‌ها در روز گذشته از سوی شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین (وبرق) و با موضوع «سایر اطلاعات بااهمیت» منتشر شد. در این اطلاعیه گفته شده است: «‌از تاریخ ۱۰‌/ ۱۰/ ۱۳۹۹ که نماد معاملاتی این شرکت متوقف شده است، تاکنون رویداد بااهمیتی که دارای آثار مالی نسبت به عملیات این شرکت بوده و در سامانه کدال منتشرنشده باشد، حادث نشده است. همچنین شروع اولین قرارداد خرده‌فروشی برق طی آگهی مورخ ۰۶/ ۰۲/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال منتشر شده و در روز جاری نیز شفاف‌سازی شرکت درخصوص شایعات فضای مجازی مبنی بر راه‌اندازی رمز ارز به پشتوانه سهام «وبرق» به استحضار سهامداران محترم رسیده است.» همانطور که گفته شد، این روزها اخبار مبادلاتی شرکت‌ها رونق زیادی دارد. در این ارتباط شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر (سهامی‌عام) اعلام کرده که قصد دارد، ساخت نیروگاه ۵مگاواتی خورشیدی به روش EPCC (بدون خرید پنل) را واقع در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان شهرکرد، منطقه سفیددشت از طریق مناقصه عمومی واگذار کند. متقاضیان دریافت اسناد مناقصه مدارک خود را از تاریخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۴۰۰ تا ۰۳/ ۰۳/ ۱۴۰۰ به آدرس الکترونیکی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس‌کوثر ارسال و اسناد را از همان طریق دریافت کنند. این اطلاعیه تضمین شرکت در این مناقصه را مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده است. شرکت عمران و توسعه شاهد «ثعمرا» هم یک مناقصه با موضوع مشارکت در ساخت برگزار کرده است.  مورد مشارکت هم ساخت تعداد ۳۶ قطعه زمین تجاری - مسکونی واقع در بخش ۲ اهواز به‌صورت یکجا بوده است.