معصومی خانقاه افزود: با آغاز فعالیت این صندوق، طی سال‌های گذشته و در مراحل مختلف، حجم نقدینگی و پول افزایش و این روند تا سال ۹۹ ادامه یافت. از تابستان ۹۹ با تصمیم‌سازمان بورس، شرکت‌های کارگزاری نیز ۵/ ۳۷‌درصد از کارمزد معاملات‌‌‌شان را به این صندوق واریز می‌کنند.به گفته وی، صندوق توسعه ملی طبق قانون، هیچ پول یا بودجه‌‌‌ای از دولت یا صندوق توسعه ملی دریافت نمی‌‌‌کند و همکاری صندوق توسعه بازار با صندوق توسعه ملی به معاملات ۱۰۰۰میلیارد تومانی ختم می‌شود که امسال به صورت خرید بلوکی سهم و طبق مصوبه صندوق توسعه ملی انجام شد.مدیر صندوق توسعه بازار، با اشاره به عملکرد مالی این نهاد در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: صندوق توسعه بازار از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵‌هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته و کل مبلغ معاملاتی صندوق را تشکیل داده است. از این مبلغ، ۵۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به خرید خالص و ۱۰‌هزار میلیارد تومان دیگر پول در گردش بوده است.

معصومی خانقاه، ادامه داد: این منابع شامل سود سهام، سهم ۵/ ۳۷درصدی از کارمزد معاملات کارگزاری‌‌‌ها و سایر منابع مالی است که برخی از سهامداران و یونیت‌‌‌هلدرهای صندوق توسعه جداگانه به حساب صندوق واریز می‌کنند.وی همچنین به جزئیات دیگری از معاملات صندوق توسعه بازار اشاره کرد و گفت: فروش صندوق، عمدتا بلوکی است که در گزارش‌‌‌های حسابرسی به طور مشخص و مرتب اعلام و منتشر می‌شود. سودهای شناسایی شده صندوق توسعه، بیشتر مربوط به فروش‌های بلوکی صندوق است. البته در سهم‌‌‌های خُرد هم عرضه انجام می‌گیرد و روزهایی که همه سهم‌‌‌ها در صف خرید باشند، درصدی از منابع را با این رویکرد که آسیبی به سهم یا روند بازار نرساند، عرضه می‌‌‌کنیم.

وی روند حمایتی صندوق توسعه از بازار سرمایه را توضیح داد و افزود: رویکرد حمایتی صندوق توسعه از بازار به گونه‌‌‌ای است که در فرآیند کلی بازار تغییری ایجاد نکند و تغییر جهت بازار را به‌‌‌نوعی دستکاری بزرگ می‌‌‌دانیم که از اهداف کلی صندوق نیست.