«ثفارس»: شرکت عمران و توسعه فارس از تعیین‌تکلیف مطالبات خود در زمینه قرارداد فروش مجتمع تجاری شارستان خبر داد. بر این اساس این شرکت عنوان کرد پس از ثبت دادخواست تایید فسخ و پیگیری‌‌‌‌های فراوان در این خصوص و اعلام تمایل فریدون رحیمی برای مصالحه و اقدام در راستای انجام تعهدات قرارداد خود، هیات‌مدیره با بررسی جوانب این موضوع و نیز اخذ نظر مشاوران حقوقی و مالی و مالیاتی پیشنهاد ایشان را قبول کرد. در این راستا شرکت با دریافت مبلغ ۴میلیارد و ۹۴۰میلیون تومان از پیگیری دادخواست حقوقی خود صرف‌نظر کرده و مبلغ فوق طی یک‌چک تضمین‌شده به میزان ۵میلیارد دریافت و در نتیجه پرونده مختومه شده است.

«شیراز»: پتروشیمی شیراز از توقف بخشی از فعالیت‌‌‌های خود خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور اعلام کرد که پیرو مکاتبات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت گاز استان فارس، به دلیل برودت هوا و افت فشار گاز، از روز ۲۳دی‌ماه ۱۴۰۱ واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک منطقه ۳مجتمع از سرویس خارج و عملیات تعمیرات اضطراری واحدهای مذکور شروع شده است. با این حال شرکت عنوان کرد پیش‌بینی تولید خود برای سال ۱۴۰۱ که بر مبنای ۳۳۰روز تولید لحاظ شده، همچنان به قوت خود باقی است و شرکت تا پایان سال‌جاری مقادیر تولید پیش‌بینی خود را محقق می‌‌کند.

«دسانکو»: شرکت داروسازی سبحان‌انکولوژی با عنایت به مجوز سازمان غذا و دارو از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصدی در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات خود خبر داد. بر این اساس نرخ فروش کپسول در شرکت مذکور از نرخ ۸هزار و ۱۶۲تومان به ۱۹هزار تومان افزایش یافته که از تاریخ ۲۰دی‌ماه ۱۴۰۱ اجرا شده است.

«شلرد»: شرکت کود شیمیایی اوره‌لردگان از توقف بخشی از فعالیت‌‌‌های خود خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد با توجه به شروع فصل سرما و برودت هوا و حسب اعلام اداره گاز استان مبنی بر قطع گاز، از تاریخ ۲۲دی‌ماه ۱۴۰۱ گاز ورودی مجتمع (خوراک و سوخت) قطع شده و تا اطلاع ثانوی، تولید شرکت به صورت کامل متوقف شده است.

با این حال اوره لردگان عنوان کرد که فروش و به‌ویژه صادرات محصولات شرکت، با توجه به ذخیره مناسب محصول اوره در انبارهای داخل مجتمع و بنادر جنوبی، کماکان ادامه دارد.