«کی‌بی‌سی»: شرکت دارویی کی‌بی‌سی از واگذاری یا فروش سهام شرکت پخش‌البرز از طریق کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار خبر داد. قیمت واگذاری هر سهم، ۳هزار و ۵۰۰تومان و جمع مبلغ معامله ۹۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده است. همچنین این شرکت مبلغ ۲۸میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از محل فروش سهام این شرکت، سود کسب کرده است.

«خنصیر»: شرکت مهندسی نصیر ماشین، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصدی در نرخ فروش محصولات خود خبر داد. مرجع صادرکننده مجوز، شرکت ساپکو و نوع محصولی که شامل این افزایش نرخ شده، میل‌لنگ ای‌‌‌اف‌سون‌‌‌توربو و معمولی و tu۵ است. نرخ این محصول از ۹۱۶‌هزار تومان به یک‌میلیون تومان افزایش یافته است. لازم به ذکر است با توجه به افزایش هزینه‌های سال‌جاری و توافقات به‌عمل‌آمده در مورد افزایش قیمت با شرکت ساپکو در خصوص نرخ ماشین‌‌‌کاری محصولات خانواده میل‌لنگ‌ای‌اف سون به صورت متوسط با نرخ ۳۳‌درصد به نسبت ماشین‌کاری انجام شده است که این افزایش قیمت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تایید و اعمال خواهد شد و برای ۶ماه دوم سال ۱۴۰۱ مقرر شد، به صورت جداگانه بررسی و توافقات فی‌مابین اعمال شود که به محض دریافت آن به اطلاع سهامداران خواهد رسید. با توجه به تامین خام از سوی ایشان نرخ موثر نرخ ماشین‌‌‌کاری در فروش و درآمدهای شرکت است. همچنین، تاثیر افزایش نرخ بر فروش ۶ماه حدود ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و سودخالص ۶ماه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان است. لازم به ذکر است، مجموع خانواده میل‌لنگ‌ای‌اف سون و tu۵ از کل فروش شرکت معادل ۱۷‌درصد سال قبل است. درضمن نرخ اشاره‌شده برای هر واحد فوق معادل بیشترین فروش به صورت میانگین بوده و کلیه محصولات از نظر ماشین‌کاری در ۶‌ماه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۳۳‌درصد افزایش داشته‌اند. از همین رو آنالیز توضیحات فوق باید مدنظر قرار گیرد.

«فتوان»: صنایع فولاد توان‌‌‌آور آسیا، از برگزاری مزایده فروش اقلام مازاد در انبار کارخانه خبر داد. شرکت فولاد توان‌آور آسیا در نظر دارد، اقلام مازاد انبار کارخانه خود (شامل ۲۴تن پاپ‌کویل، ۳۵۰تن کلاف فول‌هارد، سرد اسکین‌شده، اسیدشویی و...، ۲۰۷تن ورق قلع‌اندود برش‌خورده درجه۲، ۸۱تن ورق قلع‌اندود درجه‌یک بدون گارانتی، ۱۲۰۲تن اسپیره، اسپول فلزی و... و ۶۰۳تن انواع ضایعات) را از طریق برگزاری مزایده عمومی به فروش برساند. همچنین این شرکت، از برگزاری مناقصه خرید تخته پالت‌‌‌سازی و تراش چوبی در تاریخ ۰۷/ ۱۰/ ۱۴۰۱ خبر داد. شرکت فولاد توان‌آور آسیا در نظر دارد نسبت به تامین ۳۰۰مترمکعب تخته پالت‌سازی و ۳۶‌هزار عدد چهارتراش چوبی موردنیاز خود از طریق برگزاری مناقصه عمومی اقدام کند.

«سبزوا»: سیمان لار سبزوار، در خصوص کاهش چشمگیر درآمدهای عملیاتی در دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره قبل توضیحاتی را منتشر کرد: در دوره مالی قبل به دلیل تصمیم شرکت اصلی (سیمان لار سبزوار) برای ورود شرکت فرعی (سنجش سهام سیمان سبزوار) به بورس تحت عنوان شرکت سرمایه‌گذاری و تقویت بنیه مالی، با فروش بخشی از املاک و نیز واگذاری سهام توانست سود ثبت‌شده در حساب‌‌‌ها را کسب کند، اما در دوره مورد گزارش فروش املاک و سهام در این سطح انجام نشده است. در خصوص کاهش چشمگیر حساب‌‌‌های دریافتنی نیز مواردی به این شرح عنوان شده است: شرکت سیمان لاز سبزوار در ازای فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع مشارکتی طاها یک‌فقره چک دریافت و در حساب‌های سال مالی ۱۴۰۰ ثبت کرد، اما طی سال مالی مورد گزارش با توجه به افزایش سرمایه شرکت سنجش از محل مطالبات حال‌شده سهامداران، چک فوق‌الذکر ابطال و عودت شد که این امر موجب کاهش شدید حساب‌‌‌های دریافتنی در سال مورد گزارش شده است.