مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در خصوص «آی‌بی‌شاپ» به‌عنوان نخستین سامانه سرمایه‌گذاری آنلاین کشور گفت: «آی‌بی‌شاپ» یک روش نوین سرمایه‌گذاری آنلاین است که امکان سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای پوشش سلایق سرمایه‌گذاران مختلف با ویژگی‌‌‌های فردی و میزان ریسک‌پذیری متفاوت را فراهم کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ماهیت آنلاین بودن«‌آی‌بی‌شاپ» سبب کاهش مراجعه حضوری مشتریان، صرفه‌جویی در زمان و کوتاه کردن مراحل اداری روند سرمایه‌گذاری شده است. سامانه معاملات آنلاین «آی‌بی‌تریدر» از دیگر محصولات فناورمحور تامین سرمایه تمدن است که محسنی در این خصوص گفت: این سامانه به صورت اختصاصی برای کارگزاری تامین سرمایه تمدن طراحی و پیاده‌سازی شده که تمام مراحل ارائه خدمات در «‌آی‌بی‌تریدر» به صورت کاملا آنلاین است.

عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: در طراحی و پیاده‌سازی «‌آی‌بی‌تریدر» از جدیدترین و به‌روز‌ترین تکنولوژی‌‌‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده شده است تا سامانه‌ای پایدار و پرسرعت در اختیار مشتریان قرار داده شود و اطلاعات بازار بدون تاخیر در دسترس آنها قرار گیرد. وی تصریح کرد: در سامانه «‌آی‌بی‌تریدر» امکان معامله مشتریان حقیقی و حقوقی اعم از سبدهای سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و... در بخش‌‌‌های مختلف بازار سرمایه شامل سهام و حق‌تقدم، اوراق مشارکت، گواهی سپرده کالایی و صندوق‌های قابل معامله فراهم شده است. تامین مالی جمعی یکی دیگر از نوآوری‌های مالی است که محسنی به آن اشاره کرد و گفت: شرکت تامین سرمایه تمدن به مدد جایگاه راهبردی خود در بازار سرمایه کشور و به‌منظور توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، کمک به تامین مالی بنگاه‌‌‌های اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش سهامداران، سکوی تامین مالی جمعی شرکت «آی‌‌‌بی‌‌‌کراد» را با هدف مشارکت مردم به عنوان سرمایه‌گذار در توسعه طرح‌‌‌های اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش‌‌‌بنیان در پایان سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی کرد. از زمان فعالیت سکوی «آی‌‌‌بی‌‌‌کراد» تاکنون، ۶شرکت موفق به تامین مالی از طریق این سکو شده‌‌‌اند و درخواست شرکت‌های متعدد نیز در حال آماده‌‌‌سازی برای انتشار در سکوی آی‌‌‌بی‌‌‌کراد است. وی تصریح کرد: ایده تامین مالی جمعی ایده نوینی است. آنچه ابتکار عمل محسوب می‌شود مفهوم واسطه‌‌‌گری مالی بر پایه تکنولوژی است. درواقع تامین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌مالی جمعی شیوه نوینی برای تامین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تمام یا بخشی از منابع مالی موردنیاز برای آغاز کسب‌وکار جدید یا ادامه کسب‌وکار موجود است. مدیرعامل تامین سرمایه تمدن درباره سامانه «‌آی‌بی‌پی» نیز گفت: این سامانه برای انجام الکترونیکی همه مراحل پرداخت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه‌‌‌ها، شرکت‌های سبدگردانی و کارگزاری طراحی و تولید شده است. به کمک «آی‌بی‌پی» مدیریت پرداخت‌‌‌ها، ثبت اسناد، انواع اعتبار‌‌‌سنجی اتوماتیک قبل از پرداخت، امضای دیجیتال کارتابلی و نهایتا پرداخت به صورت گروهی و مجزا به‌سادگی قابل انجام است.

محسنی افزود: این سامانه اتصالی پایدار با سیستم Core Banking بانک‌های کشور برقرار کرده تا دستورات انتقال وجه از نوع ساتنا، پایا و هر گونه پرداخت را در کنار انواع استعلام اجرایی کند. همچنین به مدد گواهی اسناد پرداختی خروجی از «آی‌بی‌پی» تمامی نیازهای حسابرسی سازمان بورس در این خصوص فراهم شده است. مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در پایان تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه تمدن در افق پیش‌رو در نظر دارد به‌منظور کمک به توسعه شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، شرایط تامین مالی برای این شرکت‌ها را تسهیل کند و انتخاب شرکت تامین سرمایه تمدن به‌عنوان اولین و تنها شرکت تامین سرمایه دانش‌‌‌بنیان کشور، مبین این موضوع است.