به گزارش «ایبِنا»، جعفر قادری، درباره تسهیل‌‌‌گری در بازار سرمایه با ۱۰برابر شدن سقف تراکنش کارگزاری‌‌‌ها گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که اکنون وجود دارد، حجم سرمایه‌‌‌هایی است که در حال خروج از بورس است، بنابراین برای ورود سرمایه به این قسمت باید تسهیلاتی وجود داشته باشد تا کارگزاری‌‌‌ها بتوانند، هم صاحب تراکنش بیشتری شوند و هم راحت‌‌‌تر برای متقاضیان سهام را خریداری کنند. شاید این کار بخشی از مشکلات را برطرف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در این خصوص تصریح کرد: بخش عمده‌‌‌ای از مشکلات کشور در زمینه بازار سرمایه ناشی از شکل گرفتن حباب است. این بحث به قدری تاثیر‌گذار بود که شاید به‌راحتی نتوان آن را برطرف ساخت، ولی انتظار براین است که بورس حداقل رشد تدریجی را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه اظهار کرد: شرایط فعلی بازار بورس نشان از این دارد که حمایت‌‌‌های لازم از این بازار انجام نمی‌شود. باید درباره به ثمر نشستن مباحث و موضوعات تخصصی در این زمینه تلاش بیشتری شود.قادری در ادامه اضافه کرد: این کارها باید هم از طریق وزارت اقتصاد و هم بازارهای موازی صورت گیرد. وقتی اذعان داریم که مطمئن‌‌‌ترین شیوه و روش سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در بورس است و مردم را تشویق می‌‌‌کنیم تا از این طریق دارایی‌‌‌ها خود را وارد بخش تولید کنند، باید تمام امکانات و ظرفیت‌‌‌هایی را که وجود دارد به خدمت بگیریم تا معضلات و مشکلات بازار بورس برطرف شوند.

وی در این باره افزود: امیدوارم با فروکش کردن ناآرامی‌‌‌های اخیر در کشور از تاثیر منفی بر بازار کاسته شود، زیرا مردم در شرایط نامطمئن سرمایه خود را در بازاری خواهند برد که راحت‌‌‌تر به نقدینگی تبدیل شود.