«ولقمان»: شرکت سرمایه‌گذاری لقمان از تحصیل سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان به قیمت هر سهم، ۳‌هزار و ۳۳۰تومان خبر داد. جمع مبلغ معامله، ۷۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده که مبلغ فوق بیش از ۵‌درصد دارایی‌های شرکت در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده است.

«امین»: شرکت تامین سرمایه امین، از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مرابحه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد، ۲۴/ ۰۷/ ۱۴۰۱ و مبلغ تعهد، ۵۰۰میلیارد تومان است. این اوراق با سررسید چهارساله منتشر شده و درآمد تعهد پذیره‌نویسی، ۲۰میلیارد تومان و کارمزد بازارگردانی سال اول ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

«گلدیرا»: شرکت صنایع گلدیران اعلام کرد، با توجه به اهداف راهبردی مدیریت در خصوص پروژه‌های بهبود خط تولید مایکروویو از ابتدای سال شروع به فعالیت کرده و از ابتدای ماه سپتامبر به محصولات آماده برای فروش اضافه شده است که نتایج آن متعاقبا در گزارش فعالیت‌های ماهانه ارائه خواهد شد.

«شکام»: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران‌امروز از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصدی در نرخ فروش محصول استامینوفن خبر داد. نرخ قبلی این محصول ۲۷۰‌هزار تومان بود و نرخ جدید، ۳۳۰‌هزار تومان است.

«سپرده»: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از نقل و انتقال دارایی‌های ثابت شرکت خبر داد. دارایی انتقالی، ساختمان دفتر مرکزی شرکت و خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی، ۳۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است. شرکت طرف انتقال، صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌های ملی و مبلغ انتقال، ۲۹۵میلیارد تومان است.

«ثپردیس»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس اعلام کرد، مطابق صورتجلسه هیات‌مدیره شرکت مورخ ۲۳/ ۰۷/ ۱۴۰۱ از میان پیشنهادهای واصله، هیات‌مدیره شرکت پیشنهاد قیمت شرکت عمران‌سازان زیگورات را به مبلغ ۸میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان مناسب و به صرفه و صلاح شرکت تشخیص داده است.

«ثشرق»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، از انعقاد قرارداد مهم تفاهم‌نامه فروش پروژه نارنج در تاریخ ۳۰/ ۰۶/ ۱۴۰۱ خبر داد. طرف قرارداد شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و مبلغ آن ۳۹میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است. نحوه تسویه نیز به صورت تهاتر با دو دستگاه آپارتمان واقع در پروژه باغ جنت اصفهان خواهد بود.

«شیران»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از مبلغ‌ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان به ۵‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به‌منظور اصلاح ساختار مالی شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«فرود»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت فولاد شاهرود، از مبلغ ۲۷۰میلیارد تومان به ۵۱۳میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی به‌منظور تامین مالی خط کلاف نورد در تاریخ ۲۳/ ۰۷/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«قشرین»: با توجه به گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه مورخ ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ هیات‌مدیره شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان به ۲۵۰میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران به‌منظور اصلاح ساختار مالی ارائه می‌شود.

«سفار»: سیمان فارس از محل فروش ۵۴‌هزار تن انواع سیمان در شهریورماه، ۴۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی کرده است. نرخ متوسط فروش در این مدت، ۷۷۲‌هزار تومان به‌ازای هر تن بوده است. این درحالی است که شرکت در مردادماه، ۱۷۵میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود.

«سرود»: سیمان شاهرود در ششمین‌ماه از سال ۱۴۰۱، ۱۰۹‌هزار تن از محصولات سیمانی خود را با نرخ متوسط ۶۰۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن در داخل کشور به فروش رسانده و از این محل، ۶۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی کرده است. همچنین ۱۴‌هزار تن از محصولات با نرخ متوسط ۷۹۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن به خارج از کشور صادر و از این محل ۱۱میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان درآمد کسب شده است. مجموع درآمد این شرکت در این مدت، ۷۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۴‌درصد افزایش یافته است.

«کدما»: معدنی دماوند در شهریورماه سال‌جاری، ۷‌هزار و ۷۰۰تن از محصولات خود را در داخل کشور به فروش رسانده و از این محل، ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی کرده که نسبت به مردادماه کاهش ۴۷درصدی داشته است.

«خفولا»: خدمات فنی فولاد یزد اعلام کرد، پیرو ارائه صورت‌های مالی ۶ماهه در سامانه کدال، لازم به ذکر است که سهامداران گزارش‌های شرکت در این سامانه را ملاک ارزیابی و معاملات خود قرار داده‌اند. همچنین این شرکت با توجه به وضع بازار پیمانکاری پیش‌بینی می‌کند، نهایت سود عملیاتی در حالت خوش‌بینانه در سال مالی ۱۴۰۱، ۱۵تومان خواهد بود.

«شمواد»: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی اعلام کرد با پرداخت مبلغ ۷میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بابت اصل بدهی اقدام به تسویه‌حساب با بانک اقتصاد نوین کرد. بر این اساس این شرکت نسبت به اخذ رفع بازداشتی و توقیف زمین‌های کارخانه واقع در شهرستان مبارکه و همچنین زمین‌ها و ویلاهای متعلق به این شرکت واقع در دهکده تفریحی عمران زاینده‌رود اقدام کرد.

«فسوژ»: سوژمیران دلیل کاهش بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی خود را کاهش صادرات محصولات شرکت در مهرماه سال‌جاری عنوان کرد.