c84f4b75-64a6-4838-bc47-db7930931a71

وی ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت سپید دماوند با نماد «سپیدما» با دارایی ۱۰۰‌هزار میلیارد ریالی رکورددار رشد سریع AUM در بین صندوق‌های درآمد ثابت از ابتدای تاسیس بوده که در تاریخ بازار سرمایه بی‌سابقه است. صندوق اختصاصی بازارگردانی لاجورددماوند در رتبه هفتم در بین ۷۲صندوق بازارگردانی بازار سرمایه قرار دارد. صندوق سرمایه‌گذاری مختلط قابل معامله گنبد مینای دماوند با نماد «گنبد» و صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اوج دماوند با نماد «اوج» دو صندوق دیگر تامین سرمایه دماوند هستند که اواخر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری صدور و ابطالی شکوه اوج دماوند که با 7/ 21درصد پرداخت ماهانه بالاترین نرخ صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پرداخت سود را دارد و صندوق سرمایه‌گذاری صدور و ابطالی مختص اوراق دولتی ندای ماندگار دماوند دو صندوق جدیدی هستند که در تابستان سال‌جاری راه‌اندازی شده‌اند. مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در خصوص دیگر برنامه‌های این شرکت در حوزه مدیریت دارایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تشکر از زحمات مدیران سازمان بورس و همکاری در این زمینه گفت: از ابتدای سال‌جاری موفق به اخذ موافقت اصولی سه‌صندوق دیگر شده‌ایم که به‌ترتیب شامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان که بزرگ‌ترین VC کشور خواهد شد، صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت نوع دوم نیلی دماوند و صندوق سرمایه‌گذاری مختلط تضمین اصل سرمایه گیتی دماوند دیگر صندوقی که اواخر تابستان توانستیم موافقت اصولی آن را از سازمان بورس دریافت کنیم، هستند. وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه معاملاتی صندوق‌های صدور و ابطالی تامین سرمایه دماوند، بیان کرد: این سامانه با نام «اورنگ دماوند» و با آدرس https:/ / owrang.damavand-ib.ir  گامی دیگر در جهت سهولت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای فعالان بازار سرمایه است. عضو هیات‌مدیره «تماوند» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به ابزار جدید در حوزه اوراق بدهی که مراحل پایانی اخذ موافقت از سازمان بورس و کمیته فقهی سازمان را طی می‌کند، ادامه داد: این ابزار در بازارهای بین‌المللی وجود دارد ولی تاکنون در داخل کشور از آن استفاده نشده بود که با مطابقت این ابزار با قوانین و چارچوب‌های فقهی به‌زودی در داخل کشور نیز استفاده خواهد شد.

تامین مالی ۹۵‌هزار میلیارد ریالی تامین سرمایه دماوند در دو سال فعالیت خود

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در خصوص دستاوردهای این شرکت در حوزه تامین مالی نیز گفت: از ابتدای فعالیت تاکنون موفق شده‌ایم، ۹۵‌هزار میلیارد ریال تامین مالی با انتشار انواع اوراق اعم از اوراق مرابحه، اوراق اجاره و اوراق اختیار فروش را داشته باشیم و حجم تامین مالی شرکتی و در دست اقدام نیز ۱۰۰هزار میلیارد ریال است. انصاری با اشاره به تحقق یکی از وعده‌ها مبنی بر خرید ساختمان نیز اظهار کرد: ساختمان جدید شرکت در محله آرژانتین خریداری و اوایل مهرماه شرکت به محل جدید منتقل شده است.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت نیز گفت: افزایش سرمایه شرکت در مرحله اول از 2هزار میلیارد ریال به 7هزار میلیارد ریال در مهرماه سال ۱۴۰۰عملیاتی شد و دومین مرحله از آن به منظور بهبود کفایت سرمایه از مبلغ 7هزار میلیارد ریال به 14هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در هیات مدیره تصویب شده و گزارش حسابرس و بازرس قانونی نیز در این خصوص انتشار یافته است و امیدواریم با همراهی سازمان بورس این افزایش سرمایه نیز به‌زودی انجام شود.

وی تاکید کرد: طراحی ابزارهای مالی جدید، افزایش حجم دارایی‌های تحت مدیریت، افزایش حجم انتشار اوراق بدهی و توسعه فعالیت‌ها در بخش خدمات مشاوره مالی از دیگر برنامه‌های آتی شرکت است‌‌‌. وی همچنین با اشاره به اخذ موافقت اصولی سه‌صندوق جدید، تاسیس، پذیره‌نویسی و آغاز فعالیت این سه‌صندوق را از دیگر برنامه‌های شرکت در حوزه مدیریت دارایی برشمرد.