«تپمپی»: گروه صنایع پمپ‌سازی ایران، اطلاعاتی را در خصوص صورت‌های مالی اخیر خود منتشر کرد. در مورد مبلغ ۱۳میلیارد تومان پیش‌دریافت از مشتریان، علت عدم‌تسویه پیش‌دریافت‌ها تا پایان سال مالی، آماده نبودن کارفرما برای دریافت کالاهای موضوع قرارداد تا پایان سال مالی بوده است. در سال‌جاری با رفع مشکلات، کالا ارسال شده و تا پایان ماه جاری پس از اتمام تست‌های مربوطه فاکتور فروش صادر و حساب پیش‌دریافت مذکور تسویه خواهد شد.

 در خصوص مبلغ ۲۲میلیارد تومان ذخیره خدمات پس از فروش مندرج در سرفصل ذخایر گروه نیز ذکر این توضیح ضروری است که تمام شرکت‌های گروه بابت اخذ ذخیره‌های مذکور دارای آیین‌نامه مدون و مصوب توسط هیات‌مدیره هستند و مبالغ منظورشده در حساب‌ها مطابق با مفاد آیین‌نامه‌های مورد اشاره و با رعایت اصل احتیاط حسابداری محاسبه شده‌اند.

شرکت‌های فرعی «تپمپی» شامل پمپ سمنان انرژی، مهندسی و ساخت معین آبشار، بازرگانی پیوند ویژه و فولاد یدک ۱۰سال است که فاقد هرگونه فعالیت و گردش حساب هستند، به همین دلیل مورد حسابرسی قرار نمی‌گیرند. عدم‌فعالیت این شرکت‌ها به ادارات امور مالیاتی محل رسیدگی آنها نیز اعلام شده است. شرکت نوآوران پمپ‌های صنایع هیدرولیک سهند انرژی نیز از شرکت‌های وابسته گروه است که ۳۰‌درصد سهام آن در اختیار گروه و ۷۰‌درصد باقی‌مانده در اختیار اشخاص حقیقی است و توسط بازرس شخص حقیقی رسیدگی و گزارش صادر شده است.

در سال ۱۳۸۹ تعدادی سهام بانک‌سامان متعلق به شرکت فرعی شرکت راهبران آب‌شرب ایران به ارزش روز از ایشان خریداری شده بود. به سبب در وثیقه بودن سهام مذکور، امکان انتقال آن به هلدینگ تا این تاریخ مهیا نشده و در آذرماه ۱۴۰۰ بخشی از سهام مذکور به ارزش بازار مجددا به راهبران آب‌شرب ایران فروخته شد. مقرر شده است در سال مالی جاری، انتقال مالکیت باقی‌مانده سهام مذکور به هلدینگ صورت پذیرد.

علت افزایش قابل ملاحظه در سود خالص سال، تورم، تغییر نرخ ارز و افزایش قرارداد‌های پمپ‌های سفارشی و صدور صورتحساب‌های بخشی از قرارداد‌های منعقدشده در سنوات قبل است.

«خفولا»: شرکت خدمات فنی فولاد یزد اعلام کرد، این شرکت در تاریخ ۰۵/ ۰۲/ ۱۴۰۱ در مناقصه‌ای با موضوع واگذاری خطوط تولید و فضای سبز مجتمع لاستیک یزد شرکت کرده و پس از بازگشایی پاکات و طی فرآیند قانونی، طبق توافق با مجتمع لاستیک یزد قرارداد تا ۳۱/ ۰۵/ ۱۴۰۱ تمدید شد و بعد از آن مناقصه تجدید شد و پیشنهاد قیمت این شرکت نسبت به قیمت سایر شرکت‌ها مورد تایید قرار نگرفت.

«وگردش»: بانک گردشگری در نظر دارد در راستای رعایت بند‌های ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار نسبت به واگذاری بخشی از سهام خود در شرکت‌ها اقدام کند.

«ودانا»: شرکت سرمایه‌گذاری دانایان در خصوص آثار فروش ۱۰‌درصد از سهام شرکت مدیریت سرمایه تابان به شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه جمع، پویا تجارت فریاب و گسترش سرمایه پردازش اندیشه اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد، هیچ‌یک از شرکت‌های مزبور از شرکت‌های فرعی یا وابسته شرکت سرمایه‌گذاری دانایان نبودند، از این رو کل سود و زیان شناسایی‌شده در شرکت اصلی بابت این معامله معادل ۲۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به طور کامل در سود و زیان تلفیقی شرکت سرمایه‌گذاری دانایان شناسایی خواهد شد. لازم به ذکر است که معاملات فوق‌الذکر مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت است که در روال عادی تجاری و با رعایت مفاد مزبور انجام شده است.

«گکیش»: شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران-کیش از خرید زمینی به مساحت ۹۸۵مترمربع به ارزش ۱۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان از سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد. ارزش این دارایی حدود ۳۲‌درصد کل دارایی‌های شرکت را تشکیل می‌دهد.

«ساروم»: پیرو افزایش سرمایه شرکت سیمان ارومیه از مبلغ ۷۰میلیارد تومان به ۱۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده به شرح زیر است:

مبلغ فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده ‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان، هزینه‌ها و کارمزد‌های مربوط به فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده ۴۹میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان و تعداد حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده ۵۰۴‌هزار عدد است.

«رکیش»: با توجه به افزایش سرمایه شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش از مبلغ ۶۳۰میلیارد تومان به ۷۰۰میلیارد تومان تعداد ۵۵۳میلیون سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده‌شده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۱۴۶میلیون سهم ۱۰۰تومانی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت این پذیره‌نویسی، از تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ تا ۱۹/ ۰۸/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«دتوزیع»: با توجه به افزایش سرمایه شرکت توزیع داروپخش، از مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان به ۱۸۰میلیارد تومان از محل آورده و مطالبات نقدی مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ تا ۱۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

«خعمرا»: با عنایت به افزایش سرمایه شرکت توسعه و عمران شهرستان نائین از مبلغ ۶۵میلیارد تومان به ۱۴۰میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ تا ۱۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«دشیمی»: با توجه به افزایش سرمایه شرکت شیمی دارویی داروپخش از مبلغ ۴۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به مبلغ ۹۰میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ تا ۱۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.