«کی‌بی‌سی»: شرکت کی‌بی‌سی، از انعقاد قرارداد با شرکت رستا ایمن دارو، برای تامین مواد اولیه خود خبر داد. تاریخ انعقاد قرارداد، ۲۵/ ۰۵/ ۱۴۰۱، مبلغ آن ۳۶میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان و نحوه تسویه به صورت نقدی است.

«بجهرم»: شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (سهامی‌عام) نسبت به ارزیابی کیفی و انتخاب اشخاص حقوقی واجد شرایط شرکت در مناقصه عمومی دومرحله‌‌‌ای تامین تجهیزات و عملیات اجرایی تعمیرات اساسی دو واحد توربین گازی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم اقدام کرده است. پس از بررسی پیشنهادها، سه شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا (با مشارکت گروه مپنا)، ماشین‌آلات دوارارو توربین (با مشارکت شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران) و هیربدان (با مشارکت بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه صبا) مجاز به شرکت در مرحله دوم شدند و پس از تسلیم پاکت‌ پیشنهادها، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا برنده مناقصه شد.

پس از طی مراحل قانونی و در چارچوب مفاد آیین‌نامه معاملات شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم (سهامی‌عام)، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا (با مشارکت گروه مپنا) با قیمت پیشنهادی ۱۰۰میلیارد تومانی به‌عنوان برنده مناقصه تامین تجهیزات و عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحدهای گازی شماره ۲ و ۵ انتخاب شد. یک‌فقره ضمانت‌‌‌نامه بانکی بدون قید و شرط (ضمانت‌‌‌نامه انجام تعهدات قرارداد) مورد تایید خریدار به میزان ۵‌درصد معادل ریالی مبلغ کل قرارداد، با اعتباری برای طول مدت قرارداد و قابل تمدید به خریدار تسلیم می‌شود.

«فروسیل»: فروسیلیسیم خمین، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد. تاریخ دریافت مجوز، ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ بوده و مقرر شده است که نرخ فروسیلیسیم ۶۰-۱۰ که محصول اصلی شرکت است، از ۵۲‌هزار تومان به ۴۵‌هزار و ۶۰۰تومان کاهش یابد. در صورت فروش محصول به صورت بسته‌بندی، مبلغ ۲۰۰تومان به نرخ مذکور اضافه خواهد شد.

«شکلر»: شرکت نیروکلر اعلام کرد، با توجه به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مصوب مجمع فوق‌العاده مورخ ۲۳/ ۰۳/ ۱۴۰۱ به استحضار سهامداران می‌رساند، با همت و تلاش تمام پرسنل شرکت، دوره تولید آزمایشی طرح افزایش ظرفیت واحد پرکلرین از ۹تن به ۱۸تن در روز با موفقیت به پایان رسید و هم‌اکنون واحد با حداکثر ظرفیت در حال تولید است.

«فماک»: ماداکتو استیل کرد، در خصوص افزایش سود‌آوری خود در سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل به استحضار می‌رساند، تولید این شرکت نسبت به سال قبل افزایش داشته است، به طوری که در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲‌هزار و ۹۰۰تن فروش به مبلغ ۱۴۳میلیارد تومان و در مقایسه با سال ۱۳۹۹ ‌به‌میزان هزار و ۵۰۰تن به مبلغ ۵۸میلیارد تومان فروش داشته است. بنابراین از آنجا که میزان تولید ۷۹‌درصد افزایش داشته، به تبع آن هزینه‌های سربار و دستمزد کاهش یافته و در نتیجه موجب سود‌آوری بیشتر شده است.

«فسوژ»: سوژمیران که به‌تازگی وارد بازار شده است، گزارش ارزشیابی خود را روی سامانه کدال بارگذاری کرد. به روش سود تقسیمی ارزش این سهم، ‌هزار و ۷۰۰تومان، به روش جریان نقد آزاد شرکت، ارزش هر سهم، ‌هزار و ۴۰۰تومان، به روش جریان نقد آزاد سهامداران، ارزش هر سهم‌ هزار و ۳۰۰تومان و به روش P/ E و ارزش خالص روز دارایی‌ها ارزش هر سهم به‌ترتیب، ۲‌هزار تومان و ‌هزار و ۶۰۰تومان برآورد شده است. به طور میانگین، ارزش هر سهم ‌هزار و ۶۰۰تومان در نظر گرفته شده است.

«خدیزل»: بهمن‌دیزل اعلام کرد پیرو درخواست این شرکت در خصوص پذیرش کامیون کشنده امپاور برای عرضه در بورس‌کالا، شرکت بورس‌کالای ایران مجوز عرضه را صادر کرد. اولین مرحله از عرضه محصولات در بورس‌کالا روز ۲۰مهرماه با حجم کالای قابل عرضه، به تعداد ۴۰دستگاه کامیون کشنده امپاور آگهی شد. به‌منظور عملیاتی شدن این امر، یک فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۵۰میلیارد تومان و یک‌فقره چک تضمین به مبلغ ۸۷میلیارد تومان توسط شرکت بهمن‌دیزل و یک‌فقره چک تضمین به مبلغ ۲۸۱میلیارد تومان توسط گروه بهمن تحویل شرکت بورس‌کالا شده است.

«حپارسا»: شرکت توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ خدمات خود خبر داد. تاریخ دریافت مجوز، ۰۴/ ۰۷/ ۱۴۰۱ و مرجع صادر‌کننده آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است. نرخ قبلی ۲۷۸تومان و نرخ جدید ۳۹۴تومان است.

«شفارا»: پتروشیمی فارابی در شهریورماه سال‌جاری، ‌هزار و ۲۶۹تن از محصولات خود را با نرخ متوسط ۴۰میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن در داخل کشور به فروش رسانده و از این محل، ۵۱میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. همچنین ۱۸۶تن از محصولات این شرکت با نرخ ۳۳میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن به مشتریان خارجی این شرکت، به فروش رسیده و از این محل، ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی شده است. از محل ارائه خدمات نیز، ۵میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان درآمد به ثبت رسیده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۶۳میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل، ۱۰درصد کاهش یافته است.

«فراور»: فرآوری مواد معدنی ایران، در شهریورماه سال‌جاری، ۲۳۰تن از شمش روی خود را با نرخ متوسط ۸۵میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن به فروش رسانده و از این محل، ۱۹میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان درآمد به دست آورده که نسبت به ماه قبل از آن، ۱۶‌درصد کاهش یافته است.